MyNet, YumiYum’u satın aldı!

13 Haziran 2007 | Genel |

MyNet ve YumiYumİlk olarak 21 Eylül 2006‘da hakkında bir yazı yayınladığım sosyal link paylaşım servisi YumiYum.org, MyNet tarafından satın alındı. Biraz geç haberim oldu hatta konu BTHaber‘de dahil yayınlandı ama tamamen kiÅŸisel bir giriÅŸim olan YumiYum.org‘un satışını paylaÅŸmam gerektiÄŸini düşündüm.

Dünyadaki örneklerinden del.icio.us modelinde çalışan YumiYum.org, kişisel görüşümü soracak olursanız ülkemizde beklenen ilgiyi görememişti. Aslında bu tür uygulamaları tanıyan kullanıcı kesimi sayesinde istatistikleri belirli bir seviyede tutunabilmiş ancak çok büyük yükselme sağlayamamıştı.

Elbette söz konusu durum servisin yapısından değil, ülkemizdeki potansiyel kullanıcıların alışkanlıkları ile ilgiliydi.

Zaman içinde yaygınlaÅŸma potansiyeli olan bu tür sosyal paylaşım platformlarından en önemlisini MyNet‘in bünyesine katmasını doÄŸru bir adım olarak görüyorum. Ancak kullanıcılarının bu tür servisleri sahiplenmesi açısından firma için yoÄŸun çalışma gerektiren bir süreç olduÄŸuna inanıyorum.

Ülkemizde yeni nesil web alanındaki geniş bir kullanıcı kitlesi için yabancı gözüken uygulama ve servis modellerini tabana yaymak vizyonuyla, özellikle MyNet gibi firmaların destek sağlaması gerekmektedir.

Tahmin ediyorum ki, YumiYum.org satın alması ve MyNet‘in öncesinde gerçekleÅŸtirmiÅŸ olduÄŸu alımların etkisiyle firma bu konularda kendi üstüne düşen görevi alacak ve sahip olduÄŸu Türkiye‘nin en büyük kullanıcı kitlesini bu tür yaklaşımlara yönlendirecektir.

EkleBunu Sosyal Paylaþým Butonu

İlgili Yazılar

21 Yorum »

Yazıya link verenler (Trackback URL)

  1. 1. Hafif Müzik
    14 Haz 2007 16:45
  2. 2. Mynet ve Nokta neden açıklamıyor? « Hafif Müzik
    17 Haz 2007 14:20
  3. 3. tusul.com
    18 Haz 2007 14:50

Yorumlar (Bu yazının yorumları için RSS)

  1. 1. beyazsayfa
    14 Haz 2007 07:57

    Bu haberi gece bebeğimi uyuttuktan sonra gecenin dördünde gördüm. O kadar mutlu oldum ki :) Makine için o kadar çok sevindim ki anlatamam. Hayırlı uğurlu olsun.

    Sevgili Arda;
    Mynet veya YumiYum sitelerinde konu ile ilgili bir bilgi göremedim. Verdiğin linkte ki kaynak bana yetersiz geldi. Eğer daha sağlam kaynak bulabilirsen çok sevinirim. Ellerine sağlık.

  2. 2. yengeç
    14 Haz 2007 08:04

    Güzel haber artık büyük şirketlerde sosyal mimlemeye yatırım yapmaya başladı.

  3. 3. cem
    14 Haz 2007 08:29

    Merak ettim ne kadar rakama satışını yapıldığını, üyesi olduğum bir servisdi. Sahibi olan arkadaş adına da sevindim

  4. 4. önder
    14 Haz 2007 09:14

    valla güzel bir haber türkiyenin nadide internet servislerinden birisi bu alanda yatırım yapacak artı güzel olacak bence yumiyumu bende kullanıyorum sevindim açıkçası

  5. 5. Berk Tatlıses
    14 Haz 2007 11:04

    Eminim ki üzerinde anlaşılan rakam çok düşük. Sistemin kurucusunun da beklenen ilgiyi görememekten sıkılıp ve heyecanını kaybedip, belki bir kişi için yüksek görünebilecek ama böyle bir servis ve potansiyel için düşük bir miktara siteyi elden çıkardığını düşünüyorum.
    Oysa böyle bir potansiyel tamamen elden çıkarılarak değil hisse ortaklığı karşılığı bulunabilecek sermaye yatırımları ile büyüyebilir ve değerini katlayabilir.
    Artık herkes web uygulamaları yapabiliyor ne ala. Çünkü hazır sistemler var, çünkü hazır fikirler var. Ama görülüyor ki henüz kimse bir servisi kurup geliştirip yönetmek, ona değer kazandırmak, açılım fırsatlarını elden kaçırmamak gibi durumlarda yetkin değil.
    Umarım bu nokta bir daha gözden kaçmaz.

    Not: Nokta’nın bir açıklamasında deniyordu ki, satın alma fiyatlarımızı açıklayamayız çünkü rekabet var. Bu ÅŸu demek deÄŸil mi? Rekabet olsun istemiyoruz, bu yüzden iÅŸlerimizi gizli kapaklı halediyoruz. Hayatımda duyduÄŸum en talihsiz açıklamalardan biridir. Mini bir pazarda rekabeti bahane edip rekabet yasasına aykırı davranmak. Komik.

  6. 6. Sunset
    15 Haz 2007 22:08

    Komik degil, cok acikli. Ozel bir sirket ile ozel bir sahis/sirket arasindaki sozlesmenin “ozel” oldugunu idrak etmek ne kadar zor olabilir ki?
    Bahsettigin rekabet kanunun ne icin ve kimler icin oldugu bilgisine bile sahip degilken, fikir yurutebilme cesaretin gercekten acikli. Buyuk sirketlerin cogu, calisanlarinin maaslarini aciklamasini bile sirket icindeki duzeni korumak icin yasaklarlar. Ustelik cogunlukla alan degil, satan gizlilik ister. Cunku diger urunlerini satarken pazarlik kozunu elinden kacirmaz.

    Kolay anlaman icin kisisellestireyim. Ucuncu bir sahsin sana sahip oldugun sitelerin gelirini ve gelir kaynagini kalem kalem yazmani istese ne dersin? Annen baban nerede calisiyor ve ne kadar maas aliyor? Oturdugunuz ev sizin mi kira mi? Kaca aldiniz veya ne kadar kira oduyorsunuz? vs vs vs. Merak etmek baska, terbiyesizlik baska.

  7. 7. adsız kahraman
    16 Haz 2007 09:40

    tamamen meraktan yazma ihtiyaci duydum. gecen bu yabanci sirketler (google olsun ebay olsun microsoft olsun) baska bir siteyi sirketi satin aldigi zaman kaca aldigini ne sartlar altinda altigini falan acikliyor. haydi o yabanci sirketlerin bir kismi borsada islem goruyor diye yatirimcilarini bilgilendirmek adina yapiyor diyelim, borsada olmayan ufak tefek sirketler bile bu rakamlari aciliyor. ornegin gecenlerde odeo satildi fiyat aciklandi. demek bu adamlar pazarlamadan anlamiyor. ya da biz bu kadar para cikartabiliyoruz bakin gucluyuz demek istiyorlar. ya da bizim turk firmalar ya “10.000$’a aldim kimse duymasin” ya da “100.000$’a aldik gercekte ama simdi bunun vergisi var carti curtu var. biz gel aciklamayalim. simdi 50.000$’a aldik bile desek sorun olacak” mi diyorlar? suclama yapmiyorum. sadece merak.. ben bir noktada bir mynette gordum bu olayi. garipsiyorum.. hos aldiklari projeleri gelistiriyrlar mi yoksa paramiz var aliyoruz mu yapiyrlar o da ayri bir konu. mynet’in, noktanin biryerlere gelmis bir yerleri satin almasi sektore ne katiyor da haber oluyor o da ayri bir konu..

  8. 8. YuSuPh
    16 Haz 2007 12:34

    Sahibi yakından tanıdığım bir arkadaş. Haberi 3-4 kez okudum desem yeridir. Bu işe başlarken hiç böyle beklentileri yoktu ama böyle birşeye karar vermesine çok sevindim şimdi. Çok emek verdi çok uykusuz kaldı ama haketti gerçekten.
    BaÅŸarılarının devamı dileklerimle dostum. Bugün okuduÄŸum en güzel haber…

  9. 9. Umut
    16 Haz 2007 23:00

    Satın alan şirket güçlü konumda. Bilgi ve para sahibi olanlar satın almak isteyenler, bu bilgiyi paylaşmak istmeiyorlar, çünkü avantajlarını kaybetmek istemiyorlar.

  10. 10. Serkan
    17 Haz 2007 11:14

    Rekabat konusundaki dengesizliklere katılıyorum. İnternet piyasasındaki büyük firmalar bu gibi durumlarda gücü kaybetmemek adına bilgileri saklıyor. Talihsizlik.

  11. 11. Emexci
    17 Haz 2007 12:13

    pek bu gibi alimlari olumlu karsilamasamda bu habere bende cok sevindim. sistemin mynet tarafindan degerlendirilmesi, güclendirilmesi ve hatta reklaminin yapilmasi umarim kitleyi bu gibi sosyal paylasim sistemlerine yöneltir.

    umdugum seyler de var tabiiki.
    umarim mynet beyazperde’de yaptigi gibi servisi mahfetmez.

    bu arada bu güzel yaziyi kirletmek istemeden son bir cümle kurmak istiyorum

    affiniza siginarak;,

    @Sunset adli kullanicinin bir mynet ajani oldugunu veya mynet tarafindan biryerlerde reklam yapma görevi aldigina inaniyorum.

    cok acik bir sekilde her yazida anlamsiz sohbetlere girip, alakasiz mynet reklami yapmanin mynet’e getirisi olmayacagini anlamak gerekiyor.

  12. 12. oky
    18 Haz 2007 17:14

    hepsini geçtim, bu gibi güzel haberler bizleri teşvik ediyor. umarım mynet, nokta gibi şirketlerin sayısı artar ve rekabet olur ve daha yüksek fiyatlar konuşulmaya başlar..

  13. 13. Sunset
    18 Haz 2007 19:26

    Internetin ulkemizde gec yayginlasmasi yuzunden meydan bilgisiz ve deneyimsiz coluk cocuga kalmis. Kimisi kafasindan yasa uyduruyor, kimisi akil yurutmekten bile aciz. Vergi yukumlulugunun alicinin degil, saticinin uzerinde oldugunu bile bilmiyorlar. Yani satis fiyatini dusuk gosterip alicilarin vergi kacirmasi soz konusu olmadigi gibi, giderin dusuk gosterilmesi daha fazla vergi odenmesi anlamina gelecektir.
    Cehalet o kadar ileri boyuttaki, dunyadaki en buyuk rekabetin internette icerik saglayiciligi oldugunu bile bilmiyorlar. Bu rekabet tum reel sektorlerden cok daha yogun. Bu rekabet hem uluslarasi hem de pazara girisi kolay ve ucuz. Baska hic bir sektorde ufak oyuncular buyuk oyuncularla yarisabilecek oyle bir ortama sahip degiller. Ama cehalet iste.
    Benden iki once zirvalayan insana en guzel yaniti, aslinda Oky adli kullanici veriyor. Bu alimlar sadece o projeyi satan kisiye yeni projeleri icin sermaye saglamis olmuyor, ayni zamanda bir cok kisiyi tesvik ediyor.
    Son soz de Arda Kutsal’a. Insanlarin temelsiz de olsa polemik yaratmasinin siteye daha fazla trafik sagladigi acik bir gercek. Fakat sektor icin kaliteli bir kaynak olma niyetin varsa, isletme okumus bir insan olarak bilgisiz gencleri bence yorumlarinla yonlendirmen gerekiyor.

  14. 14. Arda Kutsal
    18 Haz 2007 20:18

    @Sunset
    Öneriniz için teÅŸekkürler. Ben kiÅŸisel olarak elimden geldiÄŸince ülkemizde web giriÅŸimleri hakkında deÄŸerli içerik üretmeye özen gösteriyorum. Bugüne kadar yer aldığım seminerler, ArdaKutsal.com’daki yazılarım ve Webrazzi.com ile de bugüne kadar birçok arkadaşıma bildiklerimi ve düşündüklerimi aktarmaya çalıştım.
    Ancak şu konuda haklısınız ki, belki dönem dönem yorumlarda yer alan bilgi eksikliğine dayalı mesajlara cevap vererek okuyucularımı yönlendirmem etkili olabilir.
    Ama diÄŸer taraftan benim de sizden bir ricam olacak.
    Cevap tarzınızdaki negatifliği biraz daha pozitif yönde değiştirirseniz, sanırım çok daha fazla okuyucum bilginizden faydalanabilecektir.

    Ben önerilerinizi dikkate alıyor olacağım.

  15. 15. Deniz Koçak
    19 Haz 2007 09:15

    @Sunset,
    Bir konuda bilgili olduğunuz kadar da paylaşımcı olmaya çalışsanız, insanlara hakaret edeceğinize fikrinizi kabul ettirmeye çalışsanız bence daha çok umursarlar sizi. İnsanlar böyle bir durumdan rahatsız olmuşlar ve bu rahatsızlıklarını burada dile getiriyorlar. Evet ben de onlardan biriyim. İnternetin rayına oturmadığı bu piyasada şirketlerin satın alımlarını açıklamaları piyasa için bence daha sağlıklı olacaktır. Açıklamak zorunda değildir tabiki ama açıklasa daha iyi olur(Bu son cümlemi siz sinirlenip hakaret etmeyin diye yazdım). İnsanların teşvik olduklarından bahsediyorusunuz da neye teşvik olduklarını bile bilmiyorlar. Gerçekten hakettiği değerde mi satıldı Yumiyum? Bunu bilmek istiyor insanlar sadece. Sakin bir hafta ve iyi çalışmalar dilerim.

  16. 16. Sunset
    19 Haz 2007 16:55

    @Deniz Kolcak: Ellerinde hic bir dayanak olmadan baskalarina camur atan insanlara sert bir uslup kullandigim dogru. Kurumlari ve dolayisiyla o kurumlarin sahiplerinin ve yoneticilerinin “gizli kapakli isler yapmakla”, “yasa disi davranmakla” ve “vergi kacirmakla” itham edenlerin, yani insanlarin onur ve ahlakina karsi agir ithamlarin yapildigi bir yerde, benim bu ithamlari yapan kisilerin bilgisizliklerini yuzune vurmam oldukca hafif bir davranis kalir. Benim sert uslubumdan rahatsiz olmadan once, insanlarin onuruna temelsiz ve bilgisiz savlarla laf edenlere tavir almanizi beklemek her halde hakkim. Son zamanlarda internette inanilmaz bir camur atma kulturu yerlesmis durumda ve benim sessiz kalarak bu kulture ortak olmak gibi bir niyetim yok. Ustelik, ne Mynet ne de Nokta ile ilgim var.

  17. 17. Sunset
    19 Haz 2007 16:57

    Ek olarak, bir malin hakettigi deger satis degeridir. Firsat maliyetini en iyi satici konumundaki kisi yapar, ucuncu sahislar degil.

  18. 18. otomatikportakal
    06 Tem 2007 07:43

    Muhtemelen komik sayılabilecek bir rakama satıldığından açıklamak istemiyorlar. Fakat alan memnun satan memnunsa bize birşey söylemek düşmez. Bu tarz alımlar için bir başlangıç olması açısından sevindirici.

Yorum Yazın

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2006-2008 Arda Kutsal
56 queries. 0.745 seconds.