Mynet ve YonjaDün, Sabah Gazetesi‘nde yayınlanan bir haber MyNet‘in, Yonja.com‘a %50 oranında ortak olduÄŸunu bildirdi. Gazetenin haberinde söz konusu ortaklık için MyNet‘in ÅŸirkete $15 milyon ödediÄŸi iddia edilmiÅŸti.

Konuyla ilgili Yonja.com‘un da bünyesinde bulunduÄŸu Yonja Media Group CEO’su Kerim Baran‘la görüştüğümde, MyNet‘in ortağı Tiger (Tiger, MyNet‘in %25‘ine sahiptir) ile birlikte Yonja.com‘un %50’sine sahip olduÄŸunu doÄŸruladı. Ancak Sabah Gazetesi‘nde çıkan rakamla ilgili bir yorum yapmadı.

Kerim Baran, rekabetin arttığı internet sektöründe iki ÅŸirketin kuvvetlerini birleÅŸtirmesinin hem ÅŸirketlere, hem de Tükiye’deki internet kullanıcılarına bir çok katkısı olacağına inandığını belirtti.

Yonja.com‘un bir süre önce azınlık hisselerini içlerinde Saran Holding‘in de olduÄŸu 3 ÅŸirkete sattığını hatırlıyoruz. MyNet ortaklığı ile birlikte daha da güçlenmiÅŸ olan Yonja.com‘un bundan sonraki geliÅŸimini takip ediyor olacağız.

Ancak benim asıl merak ettiÄŸim MyNet‘in son dönemlerde yoÄŸun olarak üzerinde çalıştığı, önceleri Expredo adıyla lanse ettiÄŸi, sonraları beÄŸenmeyip dış kaynak kullanarak baÅŸtan hazırlattığı ve son olarak MyNet Eksenim ismiyle yayına aldığı sosyal aÄŸ uygulaması bu vizyonda nerede konumlandırılmış durumda?

36 Yorum »

Yazıya link verenler (Trackback URL)

  1. 1. Webrazzi » 129. bölümünde TeknoSohbet.tv’deydim.
    09 Jan 2008 12:09
  2. 2. Webrazzi » Yonja’daki deÄŸiÅŸim, MyNet ve oluÅŸan teoriler
    11 Jan 2008 14:08
  3. 3. Webrazzi » Yonja’dan açıklama yapıldı: Alınan yatırım miktarı $12.5 milyon!
    29 Jan 2008 11:06

Yorumlar (Bu yazının yorumları için RSS)

  1. 1. sinan
    17 Dec 2007 19:39

    mynet’in girdiÄŸi iÅŸler pek baÅŸarılı bulmuyorum.
    daha özgün projelere imza atsa belki sıcak bakabilirim ama şimdi değil :)

  2. 2. Ozan Çağlargil
    17 Dec 2007 20:07

    Yonja hala büyük bir deÄŸer evet, ama önce azınlık hisselerinin satışı, sonra %50 hissenin satışıyla, yonja.com üzerinde söz mynet’e geçmiÅŸ olabilir mi?

    Bence yonja media, doÄŸru zamanda doÄŸru hamleyi yaptı. MyNET’in üye tabanı facebook karşısında darbe yiyen yonja’ya ilaç olarak gelebilir. EÄŸer bu da iÅŸe ayaramazsa, yonja media doÄŸru zamanda yonja.com’u paraya çevirmiÅŸ demektir…

  3. 3. osman
    17 Dec 2007 22:16

    facebook sonrasında dünyadaki güç birleÅŸtime etkisini bizde de göstermeye baÅŸladı. alexa da birçok sitew gibi yonja ve mynet’in de son aylardaki düşüşü gözle görülür derecede. yonja ve mynet kitlesinin birbirine çok yakın olduÄŸunu düşünürsek, zaten bu kitlenin çoÄŸu her iki siteye de üyedir. o yüzden çok büyük bir fayda saÄŸlayacağını düşünmüyorum açıkçası. asıl beklediÄŸim haber yahoo Tükiye’ye geliyor. Mynet satılacak mı? yoksa yahoo kendisi mi piyasaya girecek? iÅŸte o zaman biÅŸeyler olmaya baÅŸlayacak :)

  4. 4. Sunset
    17 Dec 2007 23:10

    Kerim Baran’dan mukemmel bir cikis stratejisi. Yonja bu kadar cokmusken, gazetede belirtilen rakam ancak toplam deger olabilir.

  5. 5. WOYWODİN
    18 Dec 2007 00:53

    yapmayın beyler Yonja 15 milyon dolar edermi ya? Facebook’dan sonra iyice düşüşe geçtiler zaten.Belli bir rakama,mynet satın almıştır doÄŸru ama 15 milyon dolar da iÅŸkembeden sallama bir rakam bana göre…

  6. 6. Emre Yılmaz
    18 Dec 2007 02:10

    Yonja için çok hayırlı olmuÅŸ facebook zaten yonja.com’u bayağı bir bitirmiÅŸti. herkese hayırlı olsun

  7. 7. Serkan BektaÅŸ
    18 Dec 2007 19:43

    Ben artık mynet’in ne yapmak istediÄŸini anlayamıyorum. Ama gittikçe dibe çöktükleri kesin. Anasayfaya koydukları erotik video resimleri ve resimler de onları kurtaramayacak gibi.

  8. 8. Serkan
    18 Dec 2007 20:14

    woywodin;
    hoca sen harbiden muhalefetsin sen dogrucu müdürümüsün nesin ya. neyi nerden biliyonda yazıyon. sacmalama yeter artık yaa yonetimden biri su adama dur desin engelleyin sunu.

    bilinçsizce oylesine yorumlar yapıyor

  9. 9. Tuncay Tuncer
    18 Dec 2007 23:19

    İnternet piyasası beklenildiği gibi hareketleniyor. Site alımlarının hızlandığı şu günlerde yeni alımların da olabileceğini söylemek pek de hayalcilik olmayacak gibi..
    rakam konusuna gelince; ülkemizdeki oyuncuların piyasayı yükseltmek istediklerini düşünmeden edemiyor insan…

  10. 10. İhsan Dişkan
    18 Dec 2007 23:32

    Haberde belirtildiği gibi öyle vizyon dahilinde gerçekleşmiş bir satınalma olarak görmiyorum bu olayı. Bence bilinçsizce yapılmış bir satınalma..

  11. 11. hüseyin
    19 Dec 2007 00:19

    Satın alma kısmından ziyade iÅŸin bir de “satılma” detayı var. Acaba satış olayı ÅŸundan ötürü mü vuku buldu? iÅŸin o kısmını daha çok merak ettiÄŸimi söyleyebilirim.

    http://www.alexa.com/data/deta...../yonja.com

  12. 12. kadir
    19 Dec 2007 00:53

    yapma yaa 15 milyon dolar veren bi adam bilinçsizce iş yaparmı sence. saçmalamayın lütfen.

  13. 13. önder
    19 Dec 2007 01:38

    mynet sıkıştı ve tekrardan satın alma gerçekleÅŸtirdi bence. yeni bir ÅŸeyler üretmede çok zayıflar ve bir sürü servisi yahoo gibi karman çorman bir araya sıkıştırdılar ve bence çok fazla ÅŸey kaybediyorlar bu yüzden. karışık pizza güzeldir ama mynet sen deÄŸilsin…..

  14. 14. SuperMAN
    19 Dec 2007 02:23

    Mynet ve yonja hakkında söylediÄŸiniz yorumlara katılıyorum fakat bilinçsizce vs. alınmış bir satınalma ihtimali olamaz yılların tecrübesi var Mynet’te ayrıca verilen paralar çerez parası deÄŸil uçuk rakamlar o yüzden baÅŸka ÅŸeyleri düşünmek daha mantıklı bu tür ÅŸeyleri düşünmektense.

  15. 15. habib
    19 Dec 2007 06:32

    yonja.mynet.com olma ihtimali yüksek.

  16. 16. cem vatandaÅŸ
    19 Dec 2007 20:13

    Şu mynetin her şeyin sonuna mynet.com takısını getirmesinin anlamı nedir ? Bilen var mı ? Ben bilmiyorum. Hayır her şeyi mynet adına alıp o projeleri bitirmek gibi bir amaçları var heralde. Benim anladığım bu. Bundan da büyük bir zevk alıyorlar anlaşılan.

  17. 17. WOYWODİN
    20 Dec 2007 02:40

    serkan;

    ben yorum yaparken kimseye hesap vermem.Ben doÄŸru bildiÄŸimi konuÅŸurum,birileri gibi iÅŸkembeden sallamam.İnsanların kim olduÄŸunu bilmeden yaptıkları yorumun gerçekdışı olduÄŸunu iddia ederek asıl sen saçmalıyorsun.Bir daha konu dışı olarak ÅŸahsıma yönelik yorum yapma efendi.BirÅŸey biliyorum da konuÅŸuyorum.Herkesi kendiniz gibi ilk insan Adem kadar yanlız sanmayın.Benim bu sektörde ABD ve Türkiye’de 25 yılım geçti.Asıl site yönetimi seni engellesin,konu dışında yorumlarda bulunup insanlara sataÅŸtığın için

  18. 18. WOYWODİN
    20 Dec 2007 02:45

    Cem VatandaÅŸ;

    yorumuna katılmamak elde deÄŸil.Özellikle DoÄŸan Holding ve Mynet’in başını çektiÄŸi güçleri salt olarak ”Paraya” dayanan,bir takım holding ve ÅŸirketler,resmen internet sitelerini kendi tekellerine alarak,kendi çıkarlarını projelerin üzerinde tutmaktalar.Ancak bu ÅŸirketler,hangi web sitesini satın alırlarsa alsınlar mantar gibi türeyen benzer iÅŸleve sahip web siteleri yüzünden harcadıkları paralar da boÅŸa çıkacaktır.Bu iÅŸ öyle ”iyi olanı satın al” mantığı kadar basit deÄŸil.Åžu anda bile yonja’dan çok daha kaliteli dating siteleri var.Bu hızla baÅŸ etmeleri mümkün deÄŸil,ne kadar parasal güçleri olursa olsun…

  19. 19. önder
    20 Dec 2007 14:28

    @cem vatandaÅŸ
    bende sana katılıyorum açıkçası bu konuda. saçma bir iş bu yaptıkları. tek tek değerli olan siteleri kendi içine alıp karmaşık bir şekilde insanlara sunuyorlar.

  20. 20. osman
    20 Dec 2007 14:37

    cem vatandaÅŸ
    tek domain altına almasının sebebi web trafik bilgisini doÄŸru takip edebilmek için. aynı ÅŸey google ve yahoo’da da var.

  21. 21. chris
    20 Dec 2007 18:59

    Woywodin, ben seni 16 yaşında falan sanıyordum, 25′ten büyük müsün gerçekten :)

    ArkadaÅŸlar satın alma yapanları bile suçlar oldunuz, amacınız ne anlamadım. Net worth’u milyonlarla ifade edilen adamların göremediÄŸi neyi görüyorsunuz merak ettim. Niye onların yerinde deÄŸilsiniz? Sırf ÅŸanssızlıktan herhalde.

    Ne diyeyim, bol ÅŸans size :)

  22. 22. Ekim Nazım Kaya
    20 Dec 2007 19:09

    Yorumları görünce kendimi “iflah olmaz bir iyimser” sanmaya baÅŸladım. “Alan memnun satan memnun, size ne?” de denebilir ama, öyle yapmayacağım, argümanlarımı da belirteceÄŸim. “Kötü bir satınalma” yoktur. Her satışın alana ya da satana faydası olmasa bile (ki genelde en az birine faydası olur, bu örnekte bence iki tarafa da faydalı) sektöre faydası olacağı kesin. Türkiye’de hiçbir exit’te giriÅŸimcinin elde ettiÄŸi parayı ev, araba alıp yan gelip yatmak için kullanmadığını görüyoruz. Bu baÅŸarılı insanlar yeni projelere yelken açıyorlar, istihdama devam ediyorlar, yeni giriÅŸimcilere umut aşılıyorlar. Satın alanlar güç kazanıyor, büyüyor. Yabancı yatırımcılar Türkiye’nin bu alanda yatırım yapılabilir bir ülke olduÄŸunu somut olarak görüyor. Ben bu yatırımlarda hiçbir zarar göremiyorum. Her iki tarafa da tebrikler!

  23. 23. Ekim Nazım Kaya
    20 Dec 2007 19:43

    “Yonja’nın kazancı belli de, Mynet’in kazancı ne?” sorusu akla gelebilir. Mynet gibi yüksek trafiÄŸe sahip bir siteniz varsa, el attığınız her yeni alanın farklı düzeylerde de olsa fayda getirdiÄŸini görürsünüz. Yazılı basında medya grupları, mevcut kadroları ile daha fazla yayın çıkararak çapraz pazarlama ile gelirlerini ve güçlerini arttırmaya çalışırlar. İnternette de Yahoo, Mynet gibi sitelerde kullanıcılarınızı ne kadar çok “içeride” tutarsanız, geliriniz o kadar artar. Kullanıcılar haberler’den burçlara, oyundan arkadaÅŸlık bölümüne sıçraya sıçraya gezerken hem reklam hem de ürün-servis satış potansiyelini arttırırlar. Hazır trafiÄŸi yeni bir siteye akıtmak bu açıdan avantajlıyken, Yonja örneÄŸinde bunun tersi de olacak, pek pek çok Yonja kullancısı Mynet servisleriyle ilk defa tanışacak.
    “Mynet neden tüm siteleri tek bir marka altında topluyor?” sorusunun yanıtını Forbes’un Aralık sayısında Emre Kurttepeli’nin aÄŸzından okuyabilirsiniz.

  24. 24. Ekim Nazım Kaya
    20 Dec 2007 20:06

    Üst üste üç post oldu ama, proje satın almalarıyla ilgili baÅŸarılı bir deneyimi Beriltech kurucusu Devrim’den dinlemek için 5 Ocak’ta Web seminerleri‘nin ikincisine bekleriz

  25. 25. Emre Yılmaz
    21 Dec 2007 04:36

    @Ekim Nazım Kaya

    yahu 2 thread once sektor yok diye
    konuÅŸanlar yine biz deÄŸil miydik ?

    alın size sektor işte
    kerim baran hem başarılı proje yapmış
    hem de facebook gibi bir site ciddi bir tehdit iken siteyi satmış. süper bir exit

    ayrıca mynet’in bilinçsiz satın almalar yapan
    bir firma olduğunu hiç düşünmüyorum. bence düşünenler yanılırlar.

    mynet ne yaptığını iyi biliyor fikrimce
    zaten bu zaman içinde kendini belli edecektir.

  26. 26. Emre Yılmaz
    21 Dec 2007 04:38

    @Ekim Nazım Kaya

    “cevabı unutmuÅŸum pardon”
    çok doğru konuşmuşsun bence

  27. 27. Serkan
    21 Dec 2007 13:45

    birileri demiş yaa amerikada bilmeme kac yılım gitti nedir bilgin paylas bizimle muhalefetten baska nedir bilgin.

    neyse konuya doneyim.
    mynetin geliri reklamdır . internet reklamı ciddi paralar ile donuyor. yonjanında reklam portfotune baktıgınızda cok kaliteli firmalar var. tabikide amac birilere eş bulmak arkadas bulmak değil reklam daki pasta payını büyütmek.

    ilk 100 deki bir sitenin reklam geliri çok büyük şirketlerden daha fazla. helike arkanda marka holding varsa dahada büyük.

  28. 28. Serkan BektaÅŸ
    21 Dec 2007 17:16

    alan memnun satan memnunsa hayırlı olsun diyelim.

    Åžu “exit” için türkçe bir karşılık bulamaz mısınız? Kötü bir dil aktarması ve rahatsız edici.

  29. 29. cem vatandaÅŸ
    22 Dec 2007 00:42

    Ekim Nazım Kaya haklısınız yonja gurubu için çok iyi bir haber oldu. Aldıkları parayı yatırım olarak geri döndüreceklerini bende düşünüyorum. Ancak ben mynet in uygulamasına kafayı taktım. Neden çeşitlilik istemiyor. Satın aldıysan bırak o alan adı içerisinde yayın hayatına devam etsin. Anladığım kadarıyla sürekli olarak bir korku içerisindeler heran mynet kullanıcıları başka bir yere kanalize olcak korkusu, bu sebeple de her proje mynet de olsun mynet unutulmasın. Keşke birileri çıkıp şu mynete adam akıllı rakip olabilsede aklıbaşında iş yapmaya başlasınlar (yahoo dan ümitliyim)

  30. 30. basit düşün
    22 Dec 2007 02:17

    mynetin alım kararının arkasında basit bir sebep olmalı. ve bu herkesin “cık cık cık yanlış” dediÄŸi sebebi yaratan 3. bir güç.

    bu üçlü tek koşulda kazanabilir.
    yonja exit eder. mynet markayı parlatır. 3. abi de gelir hepsini satın alır.

    win win win.

    gerisi beyne zarar.

  31. 31. Emre Yılmaz
    23 Dec 2007 16:27

    @cem vatandaÅŸ

    büyük firmaların alan adı ile ilgili politikaları korkudan ve takıntıdan veya projeleri bitirmek için falan değil ortak kullanıcı veritabanını kolaylıkla kullanabilmeleri ve paylaştırmaları için. örneğin bir kullanıcı yonja.com üyesi ise
    tüm mynet sitelerinden yararlanabilir bir şekilde aynı zamanda kolaylıkla mynet üyesi de yapılabilecek. yani satın alma mantıklarına tam da uyan bir tavır. yanılıyor olabilirim ama sanırım sebep bu

  32. 32. rd
    23 Dec 2007 17:35

    forbes’un bu ayki sayısını ben okudum. emre kurttepeli ve mynetle ilgili haber olaganustu iyimser kaleme alınmıs sanki sipariÅŸle yazdırılmış gibi. bu haber 2 sene evvel yayımlansaydı belki birçok argümanı doÄŸruydu ancak mynet in iki sene içinde gerek trafik gerek marka deÄŸeri olarak çok gerilediÄŸini birçok rakibinin oluÅŸtuÄŸunu ve mevcut durumunu düşününce yazı çok komik kaçıyor.

    mynette emre kurtepelinin çabasının daha da kötü duruma gelmeden elindeki mynet hisselerini büyük bir yabancı yatırımcıya satıp çıkış yapmak olduğu düşünülerek yazı tekrar okunabilir.

  33. 33. senel
    23 Dec 2007 17:54

    Mynet bu satın almaya dün karar vermedi 2006 dan beri devam eden bir sürecti bildiğim kadar ile.

    Elestiriler alanada satanada cok bilmislik boyutuna varınca gülünç duruma düşüyor kanımca.

    Facebook gelsin üstüne bitane daha facebook gelsin yonja bitmez yonja hep yonja olarak var olur yonja her zamanda para kazanır kanımca doğru bir satın almadır.

    Cunku Yonja artik A segmentine degil Anadolu cocuğuna hitap eden bir dating sitesine dönmüştür.

    Yonja’nın bu saatten sonraki rakibi facebook degildir siberalemdir.

    Anadolu çocuÄŸuda facebooktan falan anlamaz anlayana kadarda 10 yıl gecer o sürecte’de yonja yapraklarını dolara cokdan cevirmis olur :)

Yorum Yazın

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

© 2006-2008 Arda Kutsal
vps2