Kurucusu olduÄŸum Crenvo hakkında henüz Webrazzi üzerinden detay paylaÅŸmadığımı biliyorum. Bunun ana sebebi açık söylemek gerekirse yaklaşık 6 aylık olan ÅŸirketimin henüz web sitesinin hazır olmaması. Åžimdi buradan Crenvo‘nun detaylarını anlatsam siteye bakmak isteyip “sana yakışıyor mu daha web siten yok” diyecek bir çok okuyucum çıkacaktır
Crenvo‘nun web sitesi çok yakında hazır olacak ancak ben öncesinde biraz da baÅŸlıktaki konuya ilgili kiÅŸilerin hazırlanma süresini göz önüne alarak erken ve özet bir açıklama yapmak istiyorum.
Crenvo ana iÅŸi olarak internet ÅŸirketlerine danışmanlık hizmetleri saÄŸlamaktadır. Bu hizmet kapsamını strateji, pazarlama, ürün, yönetim ve yatırım danışmanlığı gibi alt konulara bölmek mümkün. Crenvo‘nun danışmanlığa baÄŸlı saÄŸladığı alt hizmetler de araÅŸtırma ve eÄŸitimdir. EÄŸitim alanında ÅŸu an için Web 2.0 ve Enterprise 2.0 gibi tamamen kurumlara özel seminer/eÄŸitim programları mevcuttur. AraÅŸtırma hizmetinin kapsamı ise tahmin edileceÄŸi gibi dönem dönem Webrazzi‘den kısa parçalarına yer verdiÄŸim özel araÅŸtırma raporlarıdır. “Türkiye’de sosyal aÄŸlar”, “potansiyel yatırım alanları”, “Türkiye’de web giriÅŸimi satın alma trendleri” gibi. Bu raporlar ÅŸirketlere özel hazırlandığı için detaylarını paylaÅŸmam maalesef herzaman mümkün olmuyor.
Crenvo‘nun danışmanlık dışında bir süredir baÄŸlantılar kurarak hayata geçirmek için çalıştığı bölümü ise yatırımdır. Burada tercih ettiÄŸimiz model melek yatırım olup, Crenvo‘nun küçük çaplı kendi kaynağı ile birlikte ÅŸirket dışından önemli melek yatırımcıların saÄŸladığı kaynağın yönetilmesi ÅŸeklinde çalışmaktadır ve çalışacaktır.
Bu konuyla ilgili sürdürdüğüm çalışmalar geçtiğimiz haftalarda sonuçlandı ve açıklamayı yapmak için oldukça sabırsızlandım. Bugün ise yazımın başında da belirttiğim gibi web sitesinin tamamlanmasını beklemeden ilgili okuyucularımla konuyu özet olarak paylaşıp iş planlarını hazırlamaları için zaman tanımak istedim.
Crenvo‘nun melek yatırım desteÄŸi belirli dönemlerde açılacak baÅŸvuru süreleri kapsamında yönetileceÄŸi için kısa süre sonra açılacak baÅŸvuru dönemi için ÅŸimdiden hazırlık yapmak önemli olacaktır. Konuyla ilgili detayları, Crenvo‘nun ilk tur baÅŸvuru döneminde birlikte çalışacağı melek yatırımcıyı ve baÅŸvuru bilgilerini önümüzdeki günlerde paylaşıyor olacağım.
Şu an için sadece şunu özellikle belirtmek istiyorum. Sağlanacak olan yatırım henüz hayata geçmemiş girişim fikirleri için geçerlidir. Herhangi bir konu kısıtlaması yoktur. Yatırım miktarının yanında know-how, ofis, eğitim imkanları da sağlanabilecektir. En önemli husus ise başvuruların kesinlikle iş planı ile yapılmasının beklenmesidir.
Fikir sahibi ve yatırım ihtiyacı olan giriÅŸimcilerin ilgisini çekeceÄŸini düşündüğüm, ve bana sürekli sorulan “yatırım desteÄŸi” ile ilgili sorular için cevap olabileceÄŸini düşündüğüm melek yatırım desteÄŸimiz umarım Türkiye’deki internet sektörü için deÄŸer yaratacaktır.
İlgili Yazılar
- Imdb.com’a eriÅŸim engellendi ama…
- Web.tv sadece alan adı ticareti değil!
- LinkedIn’de ‘Web 2.0 Turkey’ grubu
- Yeni ürün Google Insights’tan faydalanın
- İzlesene.com’un API desteÄŸi devreye girdi
- Türkiye internet sektörü raporu
- Webrazzi sponsorlarına teşekkürler!
- Webrazzi’de çalışmak ister misiniz?
- 23 Nisan’da San Francisco’da Webrazzi MeetUp!
- ÇaÄŸlar Erol’dan bir satın alma mı geliyor?
17 Yorum »
Yazıya link verenler (Trackback URL)
Yorumlar (Bu yazının yorumları için RSS)
-
Hayırlı olsun, umarım Türk internet sektörü için deÄŸerli bir giriÅŸim olacaktır…
-
2. Sunset
04 Nis 2008 02:32Sirketin icin basarilar.
Aslinda faaliyete gecmemis projeler icin disaridan yatirim destegi iki taraf icinde onemli riskler iceriyor. Yine de gencler icin iyi bir firsat olabilir. -
Türkiye’deki internet sektörü için deÄŸer yaratacağı açık.
Tebrikler ve başarılar.
-
Hayırlı olsun Arda Bey
Benim birde sorum olacak
Melek yatırımcı projeye yatırım yaptı diyelim eğer proje başarılı olmazsa nasıl bir yol izleniyor
-
5. Arda Kutsal
04 Nis 2008 10:50@engin
Afiyetle soğuk su içilir
-
6. Hasan Firtina
04 Nis 2008 14:44Merhabalar,
Turkiye de bircok projenin elinden tutup cok iyi yerlere gelmelerini saglayacaginizi dusunuyorum.hayirli olsun.Herkes icin

Is plani konusun da da bence bilgilendirirseniz cok iyi olur:)Is plani hazirlamamis bircok kisi oldugunu dusunuyorum.Faydali olacaktir.
buarada 60 gun doldu heralde aklinizda olsun:) -
7. Osman Küçükerdem
04 Nis 2008 14:45Arda Bey gerçekten bu konudaki emekleriniz için çok teşekkürler.Ben kendimden biliyorum beklentilerinizi boşa çıkarmayacak gençler var yani:)
Allah kimseye soğuk su içirmesin inş:)
(Hani bu da konu dışında geçse beddua gibi oldu ama…Niyetimiz belli:)
-
her iki tarafa hayırlı olsun diyelim ve yeni projeleri beklemeye başlayalım.
-
Ben bu girisimin is etigine cok aykiri oldugunu dusunuyorum. Teknoloji gazeteciligine soyunmus bir kurumun danismanlik, ve ozellikle angel investing yapmasini cok yanlis buluyorum.
Asagidaki durumlarda webrazzi’nin nasil davranacagini merak ediyorum:
1. Angel investing yapilan firmalar burada nasil yazilacak?
2. Yatirim yapilan sirketlerin rakipleri nasil yazilacak?
3. Danismanlik yaptiginiz bir musteriyi burada daha pembe mi yazacaksiniz?Bu girisim Turkiye’de islerin buyuk kucuk farketmeden ayni mantik cercevesinde yapildiginin acik bir gostergersi. Bilgidimiz bilmedigimiz, uzmanlik icinde veya disinda her isten yapalim, hangisi tutarsa…Bu Turk medyasini kontrol eden sahisin ayni zamanda bankacilik ve enerji isi yapmasi (yani hukumet tarafindan denetlenen cok onemli iki sektor) ile ayni tur bir davranistir. Tek farki su an itibariyle cok daha kucuk capta olmasidir.
Bence bu karar tekrar gozden gecirilmeli. Yada Webrazzi ve Blograzzi hic bir zaman ciddi alinmayan kurumlar haline gelecektir.
Saygilar.
-
10. Tuncay Tuncer
05 Nis 2008 19:35@leon;
kaygılarını anlamakla birlikte, tepkine ve düşüncene katılmadığımı belirtmek istiyorum..
öncelikle bir webrazzi okuyucusu olarak burayı bir teknoloji gazetesi olarak görmüyorum. Arda Kutsal ve ekibi, Networkü dahilinde sektörel bilgileri ve düşüncelerini burada paylaşıyor. Gazetecilik ayrı bir olaydır, benzetme yapılabilir ancak brebir karşılaştırmak gazetecilik mesleği çerçevesinden bakıldığında doğru değildir..
2. olarak bu tür girişimlerin yapılması internet sektörü için çok olumlu. Embrio, aklım fikrim Merkezi vb uygulamalar, internet konusunda iş fikirlerini destekleyici oluşumlar. Bu tip kurumların sayısının artması sektöre her zaman olumlu yansıyacaktır. Çünkü her bir şirketin farklı iş yapış şekli var, farklı değerlendirme kriterleri var. E, insanlarında sürekli geliştirdikleri onlarca projeleri var.. Bu tip girişimler arttıkça hayata geçen proje sayısı da artacaktır.
Arda Kutsal ve ekibi, Webrazzi’de, destekledikleri giriÅŸimleri tabiki yazacaklardır. Şöyle düşünün, bir kiÅŸi inanmadığı bir projeye neden destek versin? İnanıyorsa neden bunu duyurmasın? Arda Kutsal’ın destek verdiÄŸi bir projeyi, elindeki webrazzi gibi önemli bir kaynağı kullanarak destek vermesi kadar doÄŸal bir durum olabilir mi?
Rakip projelere gelince, yazıda belirtilen kısma göre zaen alanında ilk olan projelere yatırım yapılacakmış. Oldu ya, rakip geldi diyelim, Arda Kutsal eleÅŸtirse bile bu ortam, okuyucunun arda kutsal’ı eleÅŸtirmesi imkanını yeterince veriyor dÄŸil mi? O zaman bu durumdan duyulacak muhtemel sıkıntı Arda Kutsal’a eminim gereken ÅŸekilde duyurulacaktır.
Diğer yatırımcılardan burada nasıl bahsedileceği konusuna gelince.. Bu, emin olun diğer yatırımcı şirketlerin umrunda olmayacaktır.. Her yatırımcı şirket, aynı zamanda kendi projelerini üretmek için uğraşır. Yani bu sektörde rekabetin kuralları, biraz daha farklı işlemektedir..
Bence internet sektörünü büyütmeye yönelik her proje desteklenmelidir. Bu nedenle Arda Kutsal’ın fikrini destekleyenler arasına beni de yazın:) -
11. Ömer Enis
05 Nis 2008 22:29leon’un itirazına blograzzi örneÄŸi verilebilir. Blograzzi kaç defa ve neden webrazzi’ye konu olmuÅŸtur geçmiÅŸte görülmüştür.
Herşey zamanla ortaya görülecek ve webrazzi okuyucusu gidişatı belirleyecektir.
-
@Tuncay
Uzun bir cevap yazmissin ama hicbir argumanini net bir sekilde yapamamissin:
“Gazetecilik ayri bir olaydir” demissin ama devamini getirmemissin.
Burada yapilan dupeduz gazeteciliktir, bunun cunkusu amasi yoktur. Burada Arda Kutsal ve ekibinin iyilikten “sektorel bilgilerini” ve “dusuncelerini” paylastiklarini dusunuyorsan cok pembe bir dunyada yasiyorsun. Burada yapilan kar amaci guden, gundem yaratmaya donuk, yani profesyonel olmaya calisan bir yayincilik girisimidir: kaba adiyla gazeteciliktir. Bu sayfanin amaci acik ve net bir sekilde Turkiye’nin Techcrunch’i olmaktir. Bu gayet takdir edilecek bir girisimdir.
Benim yanlis buldugum, yayincilik yapan bir kurumun ayni zamanda yatirimcilik yapmasidir. Dedigin gibi, dogal olarak basarisina inandigi bir projeye yatirim yapan Arda Bey, bunu duyurmakta en dogal hakkidir. Ama bunu kisisel blog’undan yapmasi dogru olur.
Sonra, sen yatirim yapilacak sirketlerin rakipleri olmayacagini varsaymissin, burada cok yaniliyorsun. Eger pazar varsa her zaman rakipler de olacaktir. Ve Arda Bey’in ve ekibinin bu rakipleri seffaf,net ve tarafsiz bir sekilde yazmalari mumkun olmayacaktir. Bu insan dogasina aykiridir. Burada buyuk bir “conflict of interest” dogar.
Bunun guzel bir ornegini bu aralar Aksam gazetesi okuyanlar gorebilirler. Aksam, D-Smart’la Dogan Hodlding’in Futbol ihalesine girmesine, yani Cukurova grubunun diger bir sirketi Digiturk’e rakip olmasindan cok rahatsiz oldugu icin, gece gunduz Dogan Holding aleyhine yerinde dogru ama yerinde de cok yanlis yazilar yazmaktadir. Yani medyayi cok daha buyuk ve karli olan diger islerini korumak ve pekistirmek icin kullanmaktadir.
Dedigin gibi, Turkiye’de cok yeni gelismekte olan internet sektorunde, dusunceye sermaye veren sirketler kurulmasi sevindirici bir gelisimdir, ama bunun dogru ve profesyonel bir bicimde yapilmasi gerekmektedir.
Her telden calip, Tech Crunch olacagim, Technorati olacagim, Venture Capitalist olacagim seklinde bir yaklasim sektor genelinde basariyi getirmez.
-
@Omer
Webrazzi’nin buraya ne kadar konu oldugunu bilmiyorum, ama cok iyi bir ornek olduguna emin degilim. Cunku gordugum kadariyla webrazzi ciddi bir yatirim degil.
Ciddi anlamda yatirimlar yapilmaya baslanip sayilari cogaldikca islerin degisecegi dusuncesindeyim.
Ama dogru soyluyorsun, BILINCLI okuyucu gidisati belirleyecektir.
-
14. Ekim Nazım Kaya
07 Nis 2008 12:01Leon’un endiÅŸesi teoride haklı, ama Arda’nın bu endiÅŸeyi yersizleÅŸtirecek duyarlılığa sahip olduÄŸunu düşünüyorum. Hatta bu endiÅŸeyi ortadan kaldırmak için rakipleri de yazma ihtiyacı hissedecek, bu da rakiplerin iÅŸine yarayacaktır

Makalelerin bilerek gayrı-adil yazılabileceğini ima etmek ise bence dayanaksız bir iddia olur. Tutarsız bir Webrazzi okunmayan bir Webrazzi haline gelir, Arda bunu gözardı etmeyecek vizyona sahip. -
15. Ömer Enis
07 Nis 2008 12:39Ekim Nazım Kaya’nın dediklerine katılıyorum. Yan komÅŸu ile kavga edersin baban sorgu sualsiz senin kulağını çeker, haklı olsanda.. Olan Arda Kutsal’ın giriÅŸimlerine olacak gibi

Yorum Yazın
© 2006-2008 Arda Kutsal
54 queries. 1.406 seconds.





20 Nis 2008 16:20
01 May 2008 11:34