GittiGidiyor’dan yeni giriÅŸim: Cimri.com
13 Mayıs 2008 | Bilgi Kaynakları, E-Ticaret, Yeni Girişimler |
GittiGidiyor‘un dün itibari ile açık beta yayına aldığı Cimri.com geniÅŸ bir ürün kataloÄŸu ve buna ek olarak fiyat kıyaslama servisi olarak hayatımıza girmeye hazırlanıyor. Servisle ilgili GittiGidiyor yetkilileri ile görüştüğümde bu konunun özellikle altını çiziyorlar ve “Cimri.com sadece bir fiyat kıyaslama servisi deÄŸildir, Türk kullanıcısının bulamadığı eÅŸsiz bir ürün ansiklopedisidir.” diyorlar.
Cimri.com‘la ilgili ÅŸu an için birçok detay bilgiye sahibim, bunları yazımın devamında paylaÅŸacağım.
Öncelikle GittiGidiyor‘un Cimri.com alan adını Nokta A.Åž.‘den satın aldığı bilgisi ile baÅŸlayalım. Alan adının satın alma rakamı ile ilgili ise ÅŸirket yetkilileri malesef açıklama yapmayı tercih etmiyorlar.
Servisin kapsamının fiyat kıyaslamadan ziyade geniÅŸ bir ürün kataloÄŸu olduÄŸunu yazımın giriÅŸinde belirtmiÅŸtim. Bu sayı ÅŸu an için 40 bin ürün seviyesinde ancak her geçen gün hızla artmaktaymış. Bununla ilgili gerçekleÅŸtirilen çalışmanın son derece uzun sürdüğünü tahmin ederek Cimri.com yetkililerine sorduÄŸumda, sadece katalog oluÅŸturmak ile ilgili 9 kiÅŸinin 14 aydır çalıştığı söylendi. Cimri.com‘un programlanması aÅŸamasında ise 4 kiÅŸi 5 aydır çalışıyormuÅŸ. Toplamda tasarım ve HTML çalışmaları ile birlikte yaklaşık 18 kiÅŸi ile sürdürülen bir proje olduÄŸu belirtiliyor.
Cimri.com‘un tüm altyapısında Java programlama dili kullanılmış ve tüm servis AJAX ile sayfa yüklemesiz olarak modellenmiÅŸ.
Cimri.com anlaşılacağı üzere ürün bilgilerini başka sitelerden çekerek çalışmıyor. Tüm ürün bilgileri sistemde yer alıyor ve fiyat bilgileri için de tedarikçilerle/satıcılarla kurulan bağlantı üzerinden güncel veri alınıyor. Ürünün satış aşamasında ise ilgili e-ticaret sitesine yönlendirme yapılıyor.
Cimri.com‘un önümüzdeki günlerde GittiGidiyor.com ile de bir entegrasyonunun olacağını öğrendim. GittiGidiyor.com‘da hem satıcılar ürün giriÅŸi yaparken hem de alıcılar tarafından yapılan ürün aramalarında Cimri.com verisi sisteme dahil edilecekmiÅŸ. Arama sonuçlarında ürünlerin özet bilgisi Cimri.com verisi ile saÄŸlanacak olup, detay bilgi istenmesi durumunda Cimri.com‘a yönlendirme gerçekleÅŸtirilecekmiÅŸ. Satıcıların GittiGidiyor.com‘a ürün giriÅŸi aÅŸamasında ise ürünle ilgili spesifikasyonların yine Cimri.com üzerinden çekilmesi eminim büyük kolaylık saÄŸlayacaktır.
Söz konusu geniş ürün kataloğu elbette farklı servisler tarafından da şimdiden talep edilmekteymiş, ancak GittiGidiyor yetkilileri bu konudaki çalışmaları projenin ilerleyen fazlarında gündeme getirmeyi planlamaktalar. Bana sorarsanız Cimri.com verisinin, ücretsiz olur mu bilemiyorum ama, ticari olarak paylaşıma açık olacağının sinyalleri bu yaklaşımdan alınabiliyor.
Cimri.com‘un bir de satıcılar için arayüzü bulunuyor. Ürünleri servis üzerinden sergilenen tedarikçiler/satıcılar için modellenen bölümden ürün yetkilileri detaylı raporlara ulaÅŸabiliyorlar. Demo hesabıyla incelediÄŸim yönetim alanında satıcıların ürün kategorisi, alt kategori ya da direkt ürün bazında performans raporlarına anlık ulaÅŸabilmeleri saÄŸlanıyor. Aynı zamanda yine bu bölümdeki ürün yönetim ekranı sayesinde de satıcılar ürünlerini filtreleyerek Cimri.com üzerinden ürün bilgilerine dair güncellemelerini yapabiliyorlar.
Kısacası Cimri.com‘un uzun süredir üzerinde çalışılan ve sahip olduÄŸu veri ile son derece deÄŸerli bir giriÅŸim olduÄŸunu görebiliyorum. Bunun yanında servisin hayata geçirilme aÅŸamasında ve sonrasında oldukça maliyetli bir giriÅŸim olduÄŸu ve olacağı da ortada. GittiGidiyor‘un 1 yıldan uzun süredir Cimri.com‘a kaynak ayırmış olmasını bu alandaki önemli hedefleriyle kesinlikle baÄŸdaÅŸtırabiliriz. Buna ek olarak Cimri.com‘un Cimri A.Åž. isimli ayrı bir ÅŸirket olmasını da “GittiGidiyor eBay olsun, kalan saÄŸlar bizim olsun” gibi bir yaklaşımla deÄŸerlendirebilir miyiz? İşte orasını bilmiyorum ama elbette düşünmeden edemiyorum.
İlgili Yazılar
- GittiGidiyor.com artık eBay ile ortak…!
- GittiGidiyor.com’dan yeni giriÅŸimler
- eBay milyar dolarlık satın alma ile pazarı hareketlendirdi
- PayPal Türkiye için geri sayım başladı
- Büyük medyanın web girişimlerine ilgisi
- Yenibiris.com: This domain is expired, please renew it. :)
- Xoyun.com artık Sinerji Interactive’in!
- MyNet’ten FiyatAra.com
- Gaxxi sosyal ağ projesinin hisselerini satışa çıkarttı
- E-ticaret Tio ile boyut deÄŸiÅŸtiriyor
54 Yorum »
Yazıya link verenler (Trackback URL)
Yorumlar (Bu yazının yorumları için RSS)
-
1. Erhan Erdogan
13 May 2008 17:52Açık bir boşluktu yaklaşık bir kaç asırdır. Shopping.com sitili hazırlanmış çok güzel bir site olmuş gerçekten. İsmin satın alınması ayrıca bir profesyonellik katmış çalışmaya. Mmm Cimri.com. Nokta da başkasından satın almış bu ismi sanırım : )
Tebrikler, yolu açık olsun.*Bir şey dikkatimi çekti. İçimde kalmasın.
Bu sitil hazırlanmış (ürün kataloğu/ansiklopedisi iddiası var) bir sitede ürünün özelliği mi, ürünün resimlerimi, ürünün fiyatı mı ön planda olmalıdır?**Sizce Cimri de bu sıralama nasıl?
-
2. Murat Turan
13 May 2008 18:20HoÅŸ güzel bir servisde marifet AJAX’ı her yerde kullanmak deÄŸil gerektiÄŸi yerde kullanmaktır. Kategorileri bile AJAX ile açıyor,
arama motorları nasıl kategorileri gezecek ?
Arkadaşlarıma Cimri.com üzerinden nasıl link göndereceğim ?
-
3. umut iÅŸbilir
13 May 2008 18:32Murat Turan tam olarak sormak istediÄŸimi sormuÅŸ. Benimde ilk aklıma gelen normalde birine gg’de poster linki atacaksam kategori ya da arama kriterlerini içeren url’yi yolluyordum. Fakat bu aÅŸamada ya da hazırlanan bu projede link paylaşımı nasıl yapılacak?
Bence de ajax sayfa yüklemesinin ya da yenilemesinin can sıkıcı olduğu noktalarda kullanılmalı, %100 ajax yapacağız diye kullanılmamalı.
Tabiki sistemi online olarak inceleyemediÄŸimden bu eleÅŸtrileri(mizi)n boÅŸa çıkma ihtimalide var. Umarım böyle deÄŸildir…
-
4. Cenk
13 May 2008 19:28Proje güzel programlamada bir eksiklik var seo eksik!
-
Bende aynı konuya değinecem. Birçok sitenin trafiği %80 arama motorlarından geldiği bir dönemde Cimrinin ajax kullanması biraz tuhaf olmuş. Yani ajax genelde unabtrusive olarak kullanılır. Çalışmadığı zaman normal sisteme dönüşebilir olması gerekiyor. Javascripti iptal ederek siteyi dolaşırsanız hiçbir kategori nede ürüne ulaşamıyorsunuz. Google ana sayfaya gelince birşey anlamadan tek sayfayı indexler. Flash sayfalarının en büyük dezavantaajı da buydu zaten.
Demek tarfiÄŸin hepsinin gittigidiyordan gelmesini umuyorlar. Ben google de sony vaio fiyatlarını aradığımda ise cimri kesinlikle çıkan sonuçlar içinde yer almayacaktır…Belki de bu yüzden cimri, Google den trafiÄŸin gelmesini istemiyorlardır. Çok cimriymiÅŸÅŸ
Birde bu servisin Tio.com.tr den görev olarak bir farkı varmı? Cimri yönlendirdiği mağazalardan komisyon alıyormu ?
İlk bugi bir üründe buldum. 233 ytllik sony vaio kar patinajı ütününü gösteriyor. Çok ucuz diye neredeyse alacaktım 10 tane…
Bunlar haricinde site siteyi beğendim. Özellikle ajax sorgularını cachelemesi bir avantaj olmuş. Yani çnce baktığınız bir kategoriye tıklayınca sunucuya kadar gitmeden hafızada var olan bilgileri yüklemesi güzel.
-
6. Eren Emre KANAL
13 May 2008 20:53Murat’ın da dediÄŸi gibi AJAX’ın sitede gerçekten gereksiz yere kullanıldığını düşünüyorum.
Zira AJAX bazı işlemleri kolaylamak için kullanılır, tüm site yapısı için kullanılması kullanıcının alışkın olmadığı bir deneyim olduğu gibi, erişebilirlik açısından da felaket. Javascripti kapalı tarayıcıları düşünün, elleri kolları bağlı oluyor. Sayıları az veya çok, sonuçta her biri potansiyel bir müşteri.
GG gibi bir tecrübe yaÅŸamış bir ekipten böyle bir iÅŸ çıkması beni düşündürmüyor deÄŸil. Evet, AJAX sunucu trafiÄŸinden olaÄŸan üstü kısmalar saÄŸlayabilir -doÄŸru kullanıldığında- ancak ya kullanıcılar? Asıl önemli unsur budur. BaÄŸlantıları paylaşımı bir noktada eksik düşünülmüş, ürünlerin adreslerini gönderebiliyorsunuz (her tıkta sayfa # ile adres deÄŸiÅŸtiriyor) ancak kategorilerde böyle bir mantık uygulanmamış sanıyorum, çalışmıyor. Ara sıra JS hataları alıyorsunuz, kategori sayfaları tasarımı bozukmuÅŸcasına ekranın %60′ını kapsıyor, JS ile eklenen bazı öğeler sayfada deÄŸiÅŸiklik olduÄŸunda temizlenmeyip orda öylece kalabiliyor.
Uzun lafın kısası, ortada teknik anlamda birşeyler gerçekten çok uğraşılarak yapılmış, göz ardı edilemez. Ancak kullanıcı ne yazık ki unutulmuş. Kodlamayı yapan 4 arkadaşın 5 aylık çalışması, yine bu 4 arkadaşla yarı yarıya indirilebilirdi; eğer herşey AJAX olacak diye tuturulmasaydı.
Erhan’ın sorusuna cevap vermek gerekirse, ben bir kullanıcı gözüyle bu hizmeti kullanacak olsaydım kullanma nedenim kesinlikle sadece fiyat kıyaslama özelliÄŸi olacaktı. Çünkü, ürün araÅŸtırmalarım için halen Google ve review sitelerini tercih ediyorum. Cimri bana burada bir yenilik sunmuyor.
-
7. fatihturan
13 May 2008 20:55Cimri.com‘un tüm altyapısında Java programlama dili kullanılmış ve tüm servis AJAX ile sayfa yüklemesiz olarak modellenmiş.
Sanıyorum bu paragrafta Java değil de Javascript demek istediniz. Çünkü sitede Java ile yazılmış hiçbirşey göremedim. Sonuçta ikisi farklı teknolojiler.
Ayrıca bütün sayfaları AJAX ile yüklenmesi pek iyi olmamış kanımca. Çünkü bu tür aşırı AJAX kullanımı arama motorlarının botları tarafından tarafından indekslenememe sorunu oluşturuyor ve ayrıca kullanılabilirliği de etkiliyor.
ÖrneÄŸin cimri.com’da sayfadaki herhangi bir beÄŸendiÄŸim ürünün baÄŸlantısını bir arkadaşıma göndermek istediÄŸimde ürüne iliÅŸkin baÄŸlantıyı kopyalayamıyorum (direkt saÄŸ tıklayıp baÄŸlantıyı kopyala dediÄŸimde http://www.cimri.com/# gibi bi adresi kopyalıyor). Adresi kopyalamam için ilk önce ürüne tıklamam, ardından da üstten adres çubuÄŸundan adresi kopyalamam gerekiyor. Çok basit ama önemli bir hata bence.
Sonra sayfanın başlığı () hangi ürüne geçerseniz geçin değişmiyor.
Bir de HTML kodlarını biraz inceledim. Sayfada Doctype’ın olmadığını gördüm. Bu çaÄŸda web standartlarına uygun bir çalışma oluÅŸturulamaması biraz komik geliyor bana (tabi ki teknik anlamda bu konuda bir fikriniz varsa o ayrı).
Bahsettiğim eksiklerin dışında sitenin tasarımı diğer alışveriş sitelerine göre daha temiz görünüyor. Bu yönden iyi olmuş.
-
8. Arda Kutsal
13 May 2008 21:05@fatihturan
Sistem JSP ve platform J2EE.
(http://builtwith.com/?www.cimri.com) -
9. Umut Akyol
13 May 2008 21:35Valla güzel proje,. AJAX’tan da vazgeçecekler arkadaÅŸlar. Mantıklı deÄŸil. Yüzbinlerce sayfa üretecek bir web sitesinin her ÅŸeyi AJAX’la çalıştırması = her gün bir sürü para kaybetmek.
-
10. alialtugkoca
13 May 2008 21:40hehehe gittigidiyor bizim projemizi çalmış

2 sene önce Yazılım Mühendisliği dersinin projesinde aynı projeyi yapmıştık.ilham aldığımız site pricegrabber.com du.
Gittigidiyor gidi J2EE altyapısıyla jsp sayfalarından mysql veritabanında halletmiştik.tabi bizim tasarım pek bişeye benzemiyordu ama olur o kadar
ne yazık ki e-ticaret siteleri ürünlerinin listesini paylaşmıyordu o zaman,xml dosyası falan bulamamıştık.Admin elle giriyordu ürünü.
Aramızda kalsın aynı projeyi geçen senede proje dersinde verdim tek satırı geliştirmeden:)
benzer bir projeyi mynet yapmıştı galiba tutmamıştı galiba.
hayırlı olsun. -
11. fatihturan
13 May 2008 21:45Ah, JSP’yi hiç düşünmemiÅŸtim. Anlaşıldı Arda Bey.
Bu arada gördüğüm kadarıyla burada yorum yazan bir çok kişi ile aynı fikirdeyiz.
-
12. Cello
13 May 2008 22:21yoksa hazır script mi? http://img140.imageshack.us/im.....792he8.jpg
-
13. Burak Gulbahce
14 May 2008 00:23Urun incelemeleri, kataloglama, filtreleme acisindan cok guzel bir sayfa olmus ancak bir onceki yorumlarak katiliyorum. Cafcafli olma cabasi, biraz asiriya kacmis ve kullanimi zorlastiriyor.
http://www.cimri.com/#LC33_S0_P890^32%20bit_P887^2048%20x%201536_P885^CMOS seklinde bir url`i aldiginizda bununla ilgili cok fazla fikir yurutemiyorsunuz ve sayfada sonuc cikmamasiyla ilgili herhangi bir uyari bulunmuyor. (aradiginiz kriterde urun bulunamadi misali) -
14. Metin Kahraman
14 May 2008 00:25Eren’e kesinlikle katılıyorum, daha kısa sürede daha kullanıcı odaklı bir teknoloji kullanılabilirmiÅŸ. Bu da onların farklılık adına bir tercihi olmuÅŸ. Daha önceleri gittigidiyor.com’u ebay yapanlar cimri.com’u da iyi yerlere getireceklerdir, sonuçta onlar bu iÅŸi çok iyi biliyorlar

-
Elimizde gittigidiyor.com gibi bir değer varken ne yapsak gider mantığını algıladım. Biraz özenli bir konsept olabilirdi.
-
16. Y.Emre Güzer
14 May 2008 07:30@vepa seninde dediÄŸin gibi indexlenme, pagerank deÄŸeri için belirli bir zaman geçene kadar Gittigidiyor’un trafiÄŸinden faydalanmayı planlıyorlardır. Bu zaman zarfında birçok sayfada Ajax teknolojisinden vazgeçebilirler. Google organicten gelen tra
Tio.com.tr’den farkı; benzerleri gibi link transferi modeliyle çalışıyor olması, bildiÄŸiniz gibi Tio XML entegrasyonu ile B2C’ler ile konuÅŸuyor ve sipariÅŸi tek üyelik ile, yine Tio üzerinde sonuçlandırıyor.
Tasarımı gittigidiyor’a alışık olan kullanıcıları üzmeyecek gibi gözüküyor. göze hoÅŸ gelen bir sadelik hakim.
Emek harcanmış büyük bir proje, emek harcanan tüm projeleri rakipte olsa destekliyorum

-
17. Tuncay Tuncer
14 May 2008 09:02Fiyat karşılaÅŸtırma güzel bir konu. Gittigidiyor gibi bir oyuncunun ebay desteÄŸiyle bu tür bir konseptte yer alması önemli bir giriÅŸim. Akakce, pazarmetre, ucuzu vs.. gibi link trnsferi verenler için geçmiÅŸ olsun denebilir.. Beta’da henüz eksiklikler var tabi ancak zamanla deÄŸiÅŸecektir, arkasıda shopping.com desteÄŸi var ne de olsa..
Ancak Tio.com.tr’la kıyaslanamaz.. Bir kere gelir modelleri ve çalışma sistemleri farklı. Ayrıca Tio.com.tr’daki bir çok özelliÄŸin olmadığını görebiliyoruz. Bu tür sistemler çok büyük emek istiyor…
Fiyat karşılaÅŸtırma sistemleri oldukça meÅŸakatli konular. Özellikle Türkiye gibi bir ürüne tek bir ID verilemeyen ülkelerde oldukça zor.. Biz dışardan bakınca ÅŸu ürün yanlış bir ürüne gidiyor, resmi o ürüne ait deÄŸil, açıklaması yanlış geliyor diye eleÅŸtiriyoruz ancak bu konular sanıldığından çok daha zor.. Verilen emek büyük yani… Sırf bu nedenle cimri’yi tebrik ediyor ve baÅŸarılar diliyorum… -
18. Serkan Borançılı
14 May 2008 11:33@herkese
ArkadaÅŸlar, yorumlar için teÅŸekkürler. Hemen bir yanlış anlamayı düzelteyim. Cimri’deki bazı linkler henüz URL Rewrite iÅŸi bitmediÄŸi için o ÅŸekilde çalışıyor. Yani, arkadaşınıza link yollayabiliyor olacaksınız
Ajax sayfaları Google botu Deep Link sistemi ile tarayabiliyor, bu da ek bilgi olsun.
Cimri’de bizi asıl uÄŸraÅŸtıran, iÅŸin görünmeyen tarafı oldu. Sisteme ürün yükledikçe ürünlerin ne olduÄŸunu zamanla öğrenen bir sistem geliÅŸtirildi.
Fiyat-Resim-Ürün özellikleri üçlemesinde elbette fiyat önemli ancak bu fiyatın neye göre ve nasıl değiştiğini de anlamanızı sağlayan çok detaylı özellik karşılaştırma mekanizmasını da unutmamak gerekiyor
Tekrar fikirlerini paylaşan herkese teşekkür ederim.
-
19. Erhan Erdogan
14 May 2008 12:16@Serkan Borançılı
Fiyat-Resim-Ürün triosunu takipteyiz
Teşekkürler doyurucu yanıt için. 
Ürün sayfalarındaki sağdaki boş çerçevelerin dolması dileğiyle ; ) -
20. Serkan Borançılı
14 May 2008 12:28Cimri.com alan adı ile ilgili ufak bir dipnot:
Alan adını sevgili Burçin Didinedin bize hediye etmek ve bu projeye ilk desteÄŸin de kendilerinden yani Nokta’dan gelmiÅŸ olmasını istedi. Bizim ısrarlarımız sonucu bir bedeli zorla da olsa sonunda ödeyebildik. Nokta’ya tekrar bu güzel isim ve jest için teÅŸekkür ederiz.
-
21. Erhan Erdogan
14 May 2008 12:47@Serkan Borançılı Ne kadar güzel şeyler de oluyor - bazen böyle. Fesatlaşmışım içim
Çünkü doğrudan pazarlıkların döndüğünü düşünmüştüm. Bravo gerçekten! -
22. sinan
14 May 2008 13:03cimri :
Elindeki parayı harcamaya kıyamayan, bitli, eli sıkı, ekti, hasis, kısmık, kibritçi, mıhsıçtı, nekes, pinti, sıkı, varyemez.
Yanlış çağrışımlar yaratan bir domain olabilir. Guzel bir secim oldugundan emin degilim.
-
23. Serkan Borançılı
14 May 2008 13:17@Sinan
Almanya’daki liderin adı da Cimri
-
24. Onder EREN
14 May 2008 13:40domain konusunda hemfikirim. bizim kültürümüzde cimri, sıfat olarak eklendiği kişiye hakaret gibidir. kimse cimri olarak anılmak istemez.
vodafoneun insanları geyik ile ilişkilendirmesindeki hata gibi geldi bu isim de bana.almanyadaki benzerinin aynı ismi taşıması bence türkiyedeki ismi doğru kılmayacaktır. almanların kültüründe cimrilik bizdeki boyutta bir olumsuzluk taşımıyor olabilir.
yine de tabi tercih yapılmış ve zaman içinde eminim geri dönüşleri bizlerle paylaşırsınız.
ve serkan bey; webrazziye hoşgeldiniz. girişimcileri kendileri ile ilgili konularda görüş beyan ederken görebilmek çok güzel bence.
-
25. sinan
14 May 2008 13:46@Serkan Borançılı
Soylemek ıstedigim “cimri” turkcede negatif kullanilan bir sifattir. “tutumlu” kelimesi pozitiftir. Cagrisimlari da cok farklidir. Hic kimse cimri oldugunu kabul etmez ama tutumlu olmaktan da hic kimse rahatsiz olmaz. Cimri.com anlamsal olarak bu tarz bir web projesine uygun degil gibi duruyor. Umarim sizin emeklerinizi olumsuz etkilememesi adina yanilirim.
-
26. Nurettin Özdoğan
14 May 2008 14:01Proje gayet iyi ve gittigidiyor için anlamlı. Nokta ile Gittigidiyor arasındaki bu güzel ilişkiyi takdir ettim doğrusu.
Sitenin yeni sürümlerini merakla takip ediyor olacağım. Başarılar dilerim. -
27. Mert Ö.
14 May 2008 15:14Bir soru daha:
Buna Ebay ne diyor? Siz kendinizi GittiGidiyor’a commit etmediniz mi?
-
28. Mustafa Gil
14 May 2008 15:18Yeni site hayirli olsun. Isim olarak CIMRI iyi bir isim, kolay unutulmuyor. Zaten hemen degisik bakis acilari ortaya cikti.
Özellikle Gittigidiyor’un JAVA ekibini can-i gönülden kutluyorum. Büyük isler basarmislar anlasilan.
-
29. Serkan Borançılı
14 May 2008 17:16@mert ö.
Bizim GG dışında tek projemiz Cimri deÄŸil ki? UzmanTV, Guncel.net, Sevgi.net, Timsah.com vb… Daha da yeni projeler eklenecek. Önemli olan iÅŸin kaptanlığını kimin yaptığı.
Cimri projesinde de kaptanımız, ortağımız, Aydonat Atasever. Kendisi 15 aydır bu projenin başında, onunla yatıp onunla kalkıyor.
-
30. engin
14 May 2008 19:41bende geçenlerde gittigidiyor un java uzmanı ilanını görmüştüm kariyer.net te. bu javacıları napıyolar diye düşünüyodum :). Ajax uygulamaları sanki java ile çok daha hızlı oluyor.
-
31. Uğur Çelenk
14 May 2008 20:50Yorum yazan arkadaÅŸlar, yazılabilecek yorum bırakmamışlar ama bir üstteki yorumu okuyunca, eleÅŸtiri yapma isteÄŸi gördüm ve “15 aydır uÄŸraÅŸtan çıkan site bumudur yani?” demekten kendimi alamadım.
Tio.com , akakce.com , fiyatara.com , kararyeri.com ,ucuzu.com , pazarmetre.com .. derken baya bir benzer örnekleri mevcut. Bu kadar denemenin ardından bakalım ne kadar başarılı olacak, yakından takip ediyor olacağım.. -
32. ali
14 May 2008 22:18Gittigidiyor Cimrinin kelime anlamından çok, kolay-hatırda kalır ve markalaşmayı kolaylaştıracak bir isim tercih etmiş bence. Kulağa da hoş gelen bi isim

Ayrıca halkımızın alışveriÅŸ mantığı “40 yerde dolaşırım, ucuzu fizanda olsa oradan alırım” iken hala “cimri” sıfatını mı irdeliyorsunuz -
33. senel
14 May 2008 23:19Cimri markasına bir cok kişi kadar negatif değilim, bence Türk halkı icini itici bir kelime olsada marka olarak projeye uygun görüyorum.
@Uğur Çelenk
DediÄŸin gibi sektörde bu iÅŸi yapan baya bir site var ancak sahsi fikrim Cimri’nin elindeki Gitti Gidiyor gücünün hedef kitle olarak Cimri’yi kullanmaya cok müsait olduÄŸunu düşündüğümde ürün yenide olsa pazara sokmakta zorlanmazlar diye düşünüyorum.
-
Bir dip not da ben düşeyim Google daha indexlemeye başlamamış sistemi sanırım yakında listelenir..
-
35. Mustafa Gil
15 May 2008 09:35@Ugur Celenk
Sektörde bu isi yapan akakce ve diger siteler ve Cimri’nin arasinda bir tane cok büyük bir fark var. Cimri’nin 40 bin ürünlük katalogu var - diger sitelerin kullandiklari sistemler daha eski teknolojilere dayaniyor. Bir arkadasin dedigi gibi, diger sitelere gecmis olsun demekten baska bir sey kalmiyor. Amerika ve bazi Avrupa ülkeleri bu asamalardan 3-5 yil önce gecti.
-
36. Efecan K.
15 May 2008 09:36@Uğur Çelenk
15 Aylık hazırlığın içinde sadece sitenin içindeki ürün ağı yapılmıyor arkadaÅŸlar.Sabah 9 aksam 18 çalışılmadı bu site için.Olayın hiç içinde olmadan ”(15 aydır uÄŸraÅŸtan çıkan site bumudur yani? demekten kendimi alamadım.)” demek biraz yanlış olur.
Müşteri siteleriyle anlaşmak çok kolay bir işlem değildir.Keza katalog oluşturmak öyle kolay yapılabilecek bir işlem değildir.
İnternet sitelerinde söylenen gibi öyle çok kalabalık bir ekiple katalog girişi yapılmadı.Kısıtlı fakat işini bilen,uzman ekiple yapıldı bu işler.Cimri.com belli zamanı aşmış rakipleri gibi bir info box ın içine paragraf paragraf yazarak, veya ürünü resimsiz & bilgisiz olarak koyarak yapsaydı işini şimdiye kadar çok daha fazla ürünle karşınıza daha boş bir site olarak çıkardı.Sitenin logosunun yanında BETA yazıyor ve site açılalı daha 1 hafta bile olmadı.Bu kadar acımasızca yorum yazarak bir yere varılmaz.Şu bir gerçek ki; eleştiriye açığız, eleştiri olmadan doğru bulunmaz.Sizlerden gelen bizi daha iyiye yöneltecek eleştirileri her zaman yapmanızı istiyoruz.
Bu şekilde olduğu takdirde en yakın zamanda daha iyi olacağımızın sözünü verip, sizlerdende bizi takip etmeyi bırakmamanızı istiyoruz. -
37. Uğur Çelenk
15 May 2008 10:49“Müşteri siteleriyle anlaÅŸmak çok kolay bir iÅŸlem deÄŸildir.Keza katalog oluÅŸturmak öyle kolay yapılabilecek bir iÅŸlem deÄŸildir.”. Bu tür iÅŸlemlerden ve proje geliÅŸtirilirken çıkabilecek sorunlardan,programlamadan vs hepsinin ne kadar zor olduÄŸunun farkında olan birisiyim kesinlikle ama 15 ay uÄŸraşıp, açılan site beni pek memnun etmedi (bu benim ÅŸahsi görüşümdür).Beta olarak bile açılmış olsa bile kullanılan ajax tekniÄŸinin yanlış olduÄŸunu düşünmekteyim
(Not:Düşük çözünürlükteki ekranlarda sitenin tamamı ajax ile yüklendiğinden dolayı garip bir şekilde açılıyor sayfa, odaklanılması gereken yere odaklanılamıyor + Satıcı girişinde ingilizce kelimeler geçmekte..)
Elbette hep olumsuz eleştiri yapmayacağım, sitenin çok yakında toparlanacağını düşünüyorum ve takip etmeye devam ediyorum.. -
38. Onder EREN
15 May 2008 10:58sanıyorum bu eleştiriler (zaman konusunda) yazıda özellikle bu süre ve kişi sayısına yapılan vurgudan dolayı yapıldı. (rakamların bold yapılması gibi) bu vurgunun neden yapıldığı ile birlikte daha detaylı bir bilgi paylaşılsaydı (sürecin şu kadarında şu iş yapıldı şu kadar zamanda bunu yaptık, şu kadar kişi şunu yaparken bu kadarı da bunu yaptı gibi) o zaman bu rakamlar havada kalmazdı. havada kalmayınca da daha sağlıklı verilerle eleştirmek mümkün olurdu.
yani sadece rakam verip bunları vurgulamakla, tek hedeflenen (vaybe ne büyük çalışmaymış) dedirtmek olabilir ve potansiyel rakiplerin belki de gözünü kortutmak. ama teknik insanlar bu tip rakamları gördüğünde daha detaylı bilgi talep ederler çünkü hepimiz bu işlerin içindeyiz ve süreçlerin üç aşağı beş yukarı ne olabileceğini kestirebiliyoruz. bu kadar zamanda sonuç bu mu neticesine varmak bu yüzden zor olmayacaktır.
bir de beta kavramının malesef web 2.0 trendi ile birlikte erozyona uÄŸratıldığını düşünüyorum. orası burası sürekli patlayan bir siteyi açıp (sizin siteniz için söylemiyorum) üstüne beta yazıp, eleÅŸtirileri de “eee betayız dedik ya” diye bertaraf etmek çok komik geliyor bana. o zaten beta da deÄŸildir alphadır illa bir isim gerekiyorsa. beta büyük oranda stabil bir sürümdür çünkü.
web 2.0 özde değil sözde anlaşıldığı sürece daha çok glossy efektli logolar, daha çok büyük fontlar daha çok yuvarlak köşeler göreceğiz sanırım
-
39. Cello
15 May 2008 12:51kategorileri dolaşırken karşıma çıkan uzmantv reklamına tıklayayım dedim http://www.cimri.com/undefined sayfasıyla karşılaştım.. aynı şekilde diğer gg reklamına tıkladığımda da aynı sayfa ile karşılaştım..
-
40. Devrim Demirel
15 May 2008 13:23Cimri.com yerinde ve olgun bir girişim, yatırımcı ve girişimcilerini tebrik ederim. Daha yolun çok başında olduğu halde farklı bir proje olacağına inanıyorum.
Jenerik bir alan adının internet markasına dönüştürülmesi konusunda bazı noktalara özel önem vermek gerektiÄŸini düşünürüm. Cimri’nin olumsuz bir sıfat olması eleÅŸtirisine bu yüzden katılıyorum.
Dünyanın her yerinde kullanıcılar olumlu, neşeli ve iyimser kelimeleri marka olarak daha çok seviyor.
Buna raÄŸmen Cimri.com’un baÅŸarılı olacağını düşünüyorum. HoÅŸgeldin Cimri.com..
-
yorumların geliÅŸim süreci çok ilginç… herkes nie Tim Berners-Lee derecesinde web’i sahiplenmiÅŸ anlamadım… en ii ben bilirim havları… serkan bey’in mesajından sonra ise eleÅŸtiriler daha somut konular üzerine yoÄŸunlaşıyor… çok komik harbici obarey
-
42. Burcin Didinedin
15 May 2008 14:14Nokta ailesi olarak GG ve Cimri ekibini tebrik ediyor ve başarılar diliyoruz.
Böyle güzel bir pojenin ismine katkımız olması gururumuzu daha da arttırmış oldu.
Türkiye Interneti için hayırlı olsun diliyoruz.
-
biraz diggnation izleyin hatta… adam microsoftun 200 milyonunun üstüne pokemon muhabbeti yapıo elinde bira pownce’u varkene twitter süper lan fln dio… yane bu kadar ciddiye almaya gerek yok…
-
44. Cello
15 May 2008 14:55herkes merakla nokta ekibinin elindeki yüzlerce jenerik domaini ne yapacağını düşünüyordu.. domainlerin nasıl değerlendirileceği yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı galiba
-
45. wintermute
17 May 2008 08:57deep ajax linking canavar gibi calisiyor. istediginiz sayfaya link verip bookmark yapabilirsiniz. ornek: http://www.cimri.com/#T25784 cimri bir web sitesi degil, client-server gibi calisan javascript kullanilarak yazilmis bir uygulama. gelen urunleri cache etme, filtreleme icin non-lineer yaklasim, faceted browsing gibi daha once tr de pek denenmemis bir suru ozelligi var.
ayrica cimri yazilirken struts/springs/etc gibi hic bir framework kullanilmayip her seyi kendimiz gelistirdik. tasarimi yaparken asil tradeoff point scalebility ve server loadi dusurmek idi, bunuda yaptik.
ilerleyen gunlerde tekrar bekleriz.
-
46. MCelen
17 May 2008 10:54wintermute bey, kodlariniza soyle bir baktim da, baska yerlerden kullandiginiz bir suru sey varmis. Tamam saygi gosterip copyright kisimlarini silmemissiniz ama, burada da herseyi biz yazdik demeseydiniz keske.
-
47. Murat Turan
17 May 2008 14:44@wintermuteda
Jquery framework deÄŸil mi ? yada kullandığınız diÄŸer pluginler.. yapmayın lütfen mynet’in wordpress’in copyright yazısını silme davasına dönüyor !Bugun google’dan dell, amazon’a kadar büyük siteler dahi jquery kullanıyor çünkü RAD(rapid app development) mantığı var, framework’ler üzerinde yazılım geliÅŸtiriliyor, maliyet-zaman azalıyor ama sizi burda “hiç bir framework yok” demenizdeki amacı anlamış deÄŸilim.
Herhalde bu gg ile alakası olmayan birinin yazdığı bir yorum !
-
48. lexultrex
18 May 2008 10:20seo için illa pure html tasarım yapmaya gerek yok. isterseniz flash ile yapınız siteyi. sitemap kullanarak seo yapabilirsiniz.
https://www.google.com/webmasters/tools/docs/en/protocol.html
-
49. wintermute
18 May 2008 21:13@murat turan
@mcelenframework derken spring/struts veya herhangi bir mvc frameworku kasdettim.
pedantik olmadan; jquery bir framework degil; bir java scripting kutuphanesidir.
@lexultrex
tesekkurler. -
50. Bülent Sakarya
21 Haz 2008 15:50Merhabalar..
İşin tekniğini bilmediğim için soruyorum. Böyle bir site için lektronik ticaret siteleri ile ne gibi bir iletişim içinde olmak gerekir.
Elektronik ticaret sitelerinin xml verilerine ihtiyaç varmıdır?
Ürün arama motoru tarzı bir yapı ile cimri.com’un sistemi arasında ki farklılıklar nelerdir. Hangisini neden tercih edersiniz?
Bilgilerinizi veya referans web adresleri verebilirseniz sevinirim.
Teşekkürler.
-
51. engin
31 Ağu 2008 00:35dün 129 t otobüsünün tutunma yerlerinde http://www.efiyat.com isimli bir sitenin reklamını gördüm. Güzel olmuş. Ayrıca sisteme kullanıcı profilleri ile falan sosyal bir ortamda oluşturacaklar sanırım. Bana sorarsanız efiyat.com diğerlerinin arasından bu yönüyle sıyrılır.
-
52. Sabri Onur Tüzün
05 Eyl 2008 15:15cimri, ileride siteye eklenecek modüller ile adından çok sözetecektir. Şu anda site gayet düzgün ve kullanışlı bana göre. Güzel olmuş, $ukela olmuş

-
53. Berkay
05 Eyl 2008 15:54Cimri bence çok kullanisli ve harika tasarima sahip bir proje.Sistemde gayet düzgun ve hizli calismakta..herhangi bir urunu almadan cimri! lesmek lazim..projede emegi gecen herkese (nokta ekibi dahil) tesekkurler..
Yorum Yazın
© 2006-2008 Arda Kutsal
50 queries. 1.513 seconds.





03 Haz 2008 11:01