Altivi’ye baskın ve gözaltı…
29 Mayıs 2008 | Genel |
Bugün çeÅŸitli gazetelerin internet sitelerinde çıkan habere göre Altivi.com‘un merkezine yapılan baskında 35 kiÅŸi gözaltına alınmış.
Baskının sebebi olarak şirketin ihale süreçlerinde yolsuzluk yaptığı ve milyonlarca liralık vurgun olayına karıştığı iddia ediliyor.
Vurgun senaryosu ise şöyle oluyor. Altivi‘de en yüksek benzersiz teklifi veren katılımcı ürünü satın alma hakkına sahip olduÄŸu için, ÅŸirketin kurduÄŸu söylenen ÅŸebeke üyeleri kendi tekliflerini benzersiz ve en yüksek olacak ÅŸekilde ayarlayarak ihaleyi kendilerine bırakıyorlarmış. Sonucunda da satılacak ürün ÅŸirket içinde kalıyor ve ihale bedelleri kâr oluyormuÅŸ.
Açıkcası yargı sürecinde olan bu konuda doğrudur ya da yanlıştır şeklinde fikir yürütmek ne bana ne de bize düşmez. Ancak eğer ortada böyle bir vurgun varsa, elbette kabul edilemez ve yazık olur. Diğer taraftan sisteme sürekli yeni özellik eklendiği için kaçırmış olabilirim. Altivi ihaleye katılan ve kazanamayan üyelerine, isterlerse katılım ücretlerine karşılık ürün satın alma hakkı vermiyor muydu? Konuya hakim okuyucularımız sistemdeki detaylara açıklık getirebilirlerse çok memnun olurum.
Bu yazıya yorum yaparken lütfen taraf olarak konuÅŸamayalım. Sadece merak ettiÄŸim süreç ve bugüne kadar Altivi‘den hizmet alan kullanıcılarının görüşleri ve yaÅŸadıkları tecrübeler.
Bu tür yorumların dışında gelen taraflı yorumları üzülerek yayınlamıyor olacağız.
İlgili Yazılar
- ALTivi’de tüm ürünler %70 ucuz!
- Altivi.com yenilendi…!
- Altivi’ye rakip geldi, SenKazan.com!
- Yeni bir ihale servisi: Sanalsa.com.tr
- Dinlio.com yasal müzik indirme platformu
- LinkedIn’e 22.7 milyon dolarlık yatırım
- Microsoft semantik arama motoru Powerset’i satın aldı!
- YemekSepeti.com’un azınlık hissesi European Founders’ın
- Nokta’dan giriÅŸimcilere destek geliyor!
- Türk yapımı Second Life: Yogurtistan
23 Yorum »
Yazıya link verenler (Trackback URL)
Yorumlar (Bu yazının yorumları için RSS)
-
1. Murat Turan
29 May 2008 12:42ihale olayına hiç girmedim altivishopdan piyasaya göre 500 ytl daha ucuz bir LCD televizyon aldım ve sorunsuz gönderdiler.
-
2. Alper K. Tunç
29 May 2008 12:54Merhaba,
Olaya teknik açıdan bakalım isterseniz. Bir web uygulamamız var ve en yüksek benzersiz teklifler topluyoruz. Bu uygulamayı yazan iÅŸin sahibi olmadığına göre (olmadıklarını biliyoruz, basından takip ettiÄŸimiz kadarıyla altivi projesinin sahiplerinin web’de uygulama geliÅŸtirmeyle yakından uzaktan ilgileri yok) bir web developer arkadaşımız yazıyor. Büyük olasılıkla bir veritabanı uzmanımız var. Bu sistemi monitor eden sistemci arkadaÅŸlarımız var. Bi de bu arkadaÅŸların maaşını ödeyen iÅŸ sahibi kiÅŸiler var. Bu kiÅŸilerin hepsinin verilen tekliflere anlık olarak eriÅŸme ÅŸansı var. İşi monitor eden hiçbir resmi ya da özel kuruluÅŸ yok. ÖrneÄŸin veritabanı Earnst & Young tarafından audit edilmiyor. Yine örneÄŸin kodu yazan arkadaÅŸ içine bir alert eklese, ihale kapanmadan 15 saniye önce bana bir SMS yolla, vermem gereken teklifi söyle dese, sonra da o teklifi dayısının adına verse olay bitti gitti.Åžimdi bu ÅŸartlar altında hangi akla hizmet sevgili vatandaÅŸlarımız bu sistemde oyun oynuyorlar derseniz, cevabı da çok basit: Welcome to Türkiye! Falcıya dedeye gidip ÅŸifa için adamın bi tarafını öpen vatandaÅŸ da yine bizim vatandaşımız olduÄŸu için demek ki çok yadırgamamak lazım.
Benim burda takdir ettiğim bir kişi var o da bu baskının yapılmasını sağlayan kişidir. Adam üşenmemiş uğraşmış. Helal olsun diyorum başka da da bir şey demiyorum.
Son olarak baskını yapan emniyet güçleri bu vurgunu nasıl çözecekler onu merak ediyorum. Emniyet güçlerimiz teknoloji konusunda kendilerini çok geliÅŸtirdiler diye duyuyorum hep. Kodları inceleyecek bir arkadaÅŸ ve iyi bir veritabanı uzmanına ihtiyaçları olacak. Ayrıca şöyle de bir gerçek var, bu iÅŸi çok çabuk yapmaları lazım. Baskında 35 kiÅŸiyi göz altına almışlar da sunucuları göz altına alamamışlar malesef, hala altivi.com yazıldığında siteye girilebiliyor. Henüz aksi ispatlanmadığı için site sahiplerinin suçlu olup olmadıklarını bilmiyoruz. Diyelim ki gerçekten suçlularmış. Bu iÅŸlerin başındaki IT sorumlusu olsam ararım en yakın arkadaşımı, “abi bizim sunucuya login ol ve sakıncalı kodları sil hemen lütfen, hatta gerekirse tüm siteyi sil, başım belaya girmesin, bu iÅŸten yırtınca backup’tan döneriz biz” derim.
altivi.com Türkiye’de güzel bir boÅŸluyakalamış ve iyi para kazanmıştır. Bahis oranları hakkında bilgi veren sitelerin bile kumar oynatmak yasaktır diye yasaklandığı yurdumda göz göre göre dibine vura vura kumar oynatan bu site nasıl kapanmamıştır o da enteresan. Bu kumar deÄŸildir diyenin alnını karışlarım.
-
bende lcd tv aldim piyasaya kiyasla oldukca ucuza ama ihaleden degi, shop tarafindan. sonra bi external hdd siparisim oldu. 2 haftada gonderilmeyince iptal ettim. iptalden 2.5 hafta sonra kartima iade aldim.
bi arkadasa foto makinasi almak icin sabaz once fiyatlara bakiyorduk ki, bu haberi patlattiniz.
naaapsak, siparis vermesek mi acaba?

-
http://sozluk.sourtimes.org/sh.....zanan+kisi
yorumsuz.
-
5. UÄŸur SAMSA
29 May 2008 13:46Ben de 10 tane 100 kontör almıştım ama kendimi kaptırdığım bir ara para kaybettiğim oldu

-
6. Emre G.
29 May 2008 14:49Bu durumun toplu talep verebilme fonksiyonundan kaynaklandnığını düşünüyorum. Çeşitli grupların birleşerek ihalenin sonlanmasına yakın verdiği birkaç bin toplu teklif ürünlerin kendilerine kalmasını sağlıyordu. Buda küçük talep sahiplerini kaçıyordu doğal olarak, İhalelerin aynı kişilere kalıyor olmasının en büyük nedenlerinden biriside budur diye düşünüyorum.
-
7. senel
29 May 2008 15:09Yorum yapmak isterdim ama hukuk surecinde yorum yapmak doğru olmaz, kredi yatırıp teklif vermezsen paranı geri iade ederiz diyorlar. ama bildiğim birkac arkadasım 5 aydır parasını iade alamadı
ayrıca bkz: http://www.sikayetvar.com/inde.....;coNo=7797
-
8. Erkan
29 May 2008 16:00Ben altivden ev sinema sistemi sipariş ettim 35 gün göndermediler. Siparişi iptal ettim 25 gündürde parayı geri iade etmiyorlar.
-
9. Hasan Toprakkaya
29 May 2008 16:41Alper K. Tunç’un dediklerine tamamen katılıyorum. Bu site kullanıcılara kumar oynatıyordu ve gereken geçte olsa yapıldı. Bu kadar denetimden uzak bir sistemde ucuza birÅŸeyler kapatmak isteyenlerin başı yandı o nedenle çok ta üzülmüyorum. Tek üzüldüğüm nokta Türk internet sektörünün özellikle e-ticaret sektörünün yara almasıdır. Tüm medyada bu haber yayınlanacaktır. Zaten internette alışveriÅŸ yapmaya daha yeni baÅŸlamış olan yurdum insanı bunun gibi haberlerle internette para harcamaktan dahada soÄŸuyacaktır.
Bir diğer noktada tüm çalışanların göz altına alınmasıdır. Bence doğru bir karardır eğer yapılan vurgun doğru ise yazılımcıların haberi olmadan yada mudahalesi olmadan böyle büyük bir vurgunun gerçekleşmesi imkansızdır -
10. İhsan Dişkan
29 May 2008 18:02Geçen yaz altiviyi detaylı kullanma fırsatım oldu, hatta test etmek için bir iki ihaleye bile katıldım.
Öncelikle altivide ihaleyi kazanamazsanız yatırılan teklif bedeli ile alışveriÅŸ yapıldığı doÄŸrudur, ancak yatırılan bedelin (yanılmıyorsam) %1′i hesaba puan olarak eklenip alışveriÅŸ yapılabiliyor.
Yorumlarıma gelince;
Hiçbir devlet kurumunun sisteme müdahalesi olmuyor, tüm ihalelerin noter onayından geçtiği doğrudur, ancak tamamlanan ihalenin logları noter tarafından topluca onaylanıyor. Yani iş işten geçtikten sonra..
İhaleyi kazanan ekibin altivi çalışanları olması gerekmez zaten, bilgiyi şebekeye ulaştırmaları yeterli. Açıkcası yazın 1 aylık takibimde birçok ihalenin; adını halen hatırladığım 8-10 kullanıcı tarafından kazanılması benimde dikkatimi çekmişti, ek olarak ihalenin kapanmasına 1 dakika kala bu arkadaşların tekliflerini yapmaları ise düşündürücüydü..
Emniyet BiliÅŸim Suçları Büro AmirliÄŸi’nin operasyonu kararlılıkla sonuçlandırıp, ÅŸebekeyi tam anlamıyla ortaya çıkaracağına inanıyorum.. -
11. Arda
29 May 2008 18:47Sistemi merak ettiğim için üye olmuştum lakin ihalelerde fesat olabileceğini yüksek ihtimal verdiğim için hiç bir ihaleye katılmadım,siteye üye olan binlerce kişi de benim gibi düşünmüştür.
BiliÅŸim suçları dairesi , Altivi’nin faaliyetlerini üç ay boyunca izlemiÅŸ,teknik olarak takip etmiÅŸ; ellerinde somut veriler var ki operasyon yapmışlar…
Site bence Milli Piyango İdaresi’ne devredilmeli.
Sistemin sunucu ve yazılım kısmı tamamen onların denetiminde çalıştırılmalı.Sadece ve sadece sonuç sayfaları, yeni ihale ekleme, fotoÄŸraf ekleme vs… gibi ekranlar Altivi a.ÅŸ yetkilileri tarafından görülebilmeli.
Bu iş en başından beri devlet güvencesi altında yapılmalıydı.
-
12. Cenk
29 May 2008 19:18Merhaba,
altividen defalarca ürün kazandım sorunsuz gönderdiler. Ama söz konusu vurgun doğru olabilir. -
13. Umut Akyol
29 May 2008 21:02İhaleye fesat karıştırma suçunun gerçekleÅŸmesi için zannımca ihaleyi kazananlar ve/veya bunların belli derece yakınlarıyla ve ihaleyi düzenleyen ve/veya bunların belli derece yakınları arasında kanunlara uygun olmayan ve kanunların dolanılmadığı bir çıkar iliÅŸkisinin saptanması yeterli olacaktır. Benim fikrime göre, sunucuları göz altına alıp efor sarftmeye gerek yok, böyle bir ÅŸey varsa, ortaya kolayca çıkacaktır. Yalnız genelde en tepedeki kiÅŸiler bu tür olaylarda zavallı çalışanlarının yüklendiÄŸi yükü yüklenmezler, işçi çalıştıranların kusursuz sorumluluÄŸu vs. belki baÅŸka ÅŸeyler de söz konusu olabilir. Tam “kim bilir, acaba ÅŸimdi ne olacak?” sıfır nooktası.
-
Altivi’nin ilk zamanlarında ben de kontör ihalesine giriyordum, sanırım 4 kez kazandım.. bir ara WD taşınabilir HD ihalelerini denedim ve 150 ytlye 160 GB WD taşınabilir HD aldım. Ancak çok para kaybettim. Zararım giderek büyüdüğü için bıraktım.
Sistemde şöyle bir şey var; eğer çok paranız varsa çok ihaleye toplu teklif ile girip çok kazanabilirsiniz. ama biraz paranız varsa ihaleye girip kaybedersiniz.
Ayrıca kendim için, bir ihale adresini girdiğinizde, ~2sn de bir yenilenen ve teklif sayısını alan, teklif sayısı değiştiyse teklif veren kişinin kaç teklif yaptığını kaydeden (şuanki_teklif_say - eski_teklif_say ) bir sistem yapmıştım php ile. Bu şekilde teklifleri sayılarını takip edebiliyordum. Zaten bir ihale için max. verilecek toplu teklif sayısı var onu son 5 sn kala biri vermediyse ben veriyordum ve kazanıyordum. Gerçi bu benim yaptığım kontör ve 150 ytl altı ihalelerde geçerli. Diğer ihalelerde durum ne bilmiyorum.
Ancak son 1 sn bile toplu teklifi vardı ve genelde onlar kazanıyordu. Bilmiyorum benim sistem gibi bir şey mi yazdılar
Ama son zamanlarda hiç kazanamadım, o kadar sistem yaptık işe yaramadı
ve sonuç olarak bıraktım.Altivi’nin böyle bir dolandırıcılık yapması mümkün, polis 6 ay takip ettikten sonra bu operasyonu yapmış. Üzülerek söylüyorum ama sanırım haber doÄŸru.
@Hasan Toprakkaya’ya katılıyorum. İnternetten ticarete korkan insanlar daha da korkacak. Olay medyaya yanısıdı bile..
Bu arada altivi.com teknik bir nedenden dolayı ihaleleri kapatmış…
-
15. İsmail Aşcı
30 May 2008 09:08Alper K. Tunç Bey, altivi’nin teknik ekibi olmadigina dem vurmus. İlk etapta uygulamayi gelistirirlerken durum boyle olabilir ancak ben altivi yoneticilerinin gecen yil haril haril .net gelisitiricisi aradiklarini duymustum. Belki sonradan bazi “improvement” lari “kendi bunyelerinde” yapmak istemislerdir, ne dersiniz?
Ve evet ben de altivi’nin bir kumar sitesi oldugunu dusunuyorum.Hatta yakin cevremde tipki kumar oynar gibi kazanma hirsina burunen insanlar biliyorum…
-
16. nurettin özdoğan
30 May 2008 09:33Ben başından beri takip ediyordum altivi’yi. Hiç ihaleye filan katılmadım. Alinur VelidedeoÄŸlu’na sorduÄŸumda, ben Altivi’den ayrıldım, o iÅŸ modeline inanmıyorum demiÅŸti. Açıkçası ne zaman patlıyacağını merak ediyordum. Hasan’ın dediÄŸi gibi Türkiye’deki e-ticaret sektörü yara aldı bundan.
-
17. Hakan
30 May 2008 18:03‘Teknik bir nedenden dolayı’ ihaleleri kapatmışlar. İnsanları böyle oynatıyorlar iÅŸte… Az önce televizyonda haberlerde de izleme fırsatım oldu, olanların gerçeÄŸi yansıtmadığını kesinlikle düşünmüyorum.
-
18. Cello
31 May 2008 12:59 -
19. Arda Ö.
02 Haz 2008 00:50Ayrıca birim teklif fiyatları da cent cinsinden,yani altiviyle arasında daÄŸlar kadar fark var…
Sitenin Åžeysel Adaları merkezli olması insanı düşündürtüyor,neden bir U.S. Trademark deÄŸil ve oranın gizlilik prosedürlerine göre çalışmıyor diye …
-
20. Selim
02 Haz 2008 11:01Altivi’ye görüşmeye gittiÄŸimizde bir yazılımcı ekibi kendi içlerinde oluÅŸturmuÅŸlardı. Yaptıkları iÅŸin tamamen güvenli olduÄŸuna, hiçbir fesat karışamayacağına garanti veriyorlardı.
Hatırlarsanız Vatan Gazetesi, Altivi’yi haber yapmış,eleÅŸtirmiÅŸ, Altivi Vatan gazetesi aleyhine açtığı davayı kazanmıştı.
Arda’nın söylediÄŸi fikre ise katılmıyorum. Altivi sistemi,algoritması ve mantığı bilirkiÅŸiler tarafından incelenip, öncelikle bu sistemin kumar oyunu olduÄŸu tespit edilmeli, yazılımdaki varsa fesata imkan veren açıklar belirlenmeli ve Türkiye ‘de MPI dışında kumar oynatan herkese verilen ceza verilmelidir.
Dolandırıcılık boyutu işin soruşturma sonucunda ortaya çıkan kısmı, ama bu işin kumar boyutu da dosyanın içinde yer bulmalıdır. Davanın bu yönde genişletilmesi mümkün değilse ayrı bir soruşturma açılmalıdır.
EÄŸer ülkede kumar ve dolandırıcılık yasaksa, ve bu fiiller Altivi A.Åž yöneticileri tarafından iÅŸlendiyse, neden MPİ sistemi kendine alıp, bu iÅŸi yasal kumar olarak devam ettirsin? Ben bir kumarhane açıp sonrasında da hileli oyunlar oynatsam, aynı ÅŸeyi talep edebilir miyim devletten; “Aman benim kumarhanemi lütfen hileleri düzeltip kıbrısa taşıyın” diyemem.
Altivi’nin, yargılama sonucunda kumar oynattığı ve dolandırıcılık içerdiÄŸi belirlenirse; site hemen kapatılmalı, bu iÅŸte dahli olanlar gerekli cezaları almalı ve elde edilen haksız kazançlar, varlıklar bulunmuÅŸsa da bunlara da gerekli idari iÅŸlemler yapılmalıdır.
-
21. altınay gulkaya
19 Haz 2008 12:48acikcasi simdi olan benim ve benim gibi alışveriş cılgınlarına oldu. odenen paralar alınamayan urunler ne olacak. biz toplum olarak alısverisi seven bir milletiz. birde biraz ucuz oldugunda bedava sanıyoruz. kaldıramayacagımız yuklerin altına giriyoruz. su ana kadar giden gitti. ama hic degilse ihale yoluyla satın alabildiğimiz ihalesini kazanıp parasını odedigimiz urunler gonderilse. yada paramız iade edilse. bu sirketler kurulurken teminatlari olmuyormu. ne yapmalıyız.?
-
22. hamdi tetik
25 Ağu 2008 13:13devlete devredilmeli çok komik, devletin cebi en büyük olan.
ayrıca
bkz: hepeko
bkz: senkazan
Yorum Yazın
© 2006-2008 Arda Kutsal
54 queries. 0.655 seconds.







05 AÄŸu 2008 21:59