Adhood

TTNetVideoOcak 2008‘de TTNet‘in video alanında bir giriÅŸimi pazara dahil edeceÄŸini yazmıştım. Aradan uzunca bir zaman geçti ve bugün TTNet’in video servisi o günlerdeki tahminimin aksine TTNetVizyon olarak deÄŸil de TTNetVideo olarak yayına girdi.

Bugüne kadar Webrazzi‘yi takip edenler bilir ki giriÅŸimlerin kötü yanlarını çok fazla üzerine basarak söylemek istemem. Bunun sebebi genelde incelemeye aldığım giriÅŸimler ya küçük bütçelerle hayata geçirilmiÅŸ kiÅŸisel çalışmalardır, ezmek yerine desteklemek gerekir, ya da henüz çok yeni aÅŸamadadırlar ve geliÅŸimlerini izlemek gerekir, çok söz söylemeden önce.

Ancak TTNetVideo için az bile söylediÄŸimi düşünüyorum baÅŸlıkta. Kimse kusura bakmasın ama ben bu devirde 2008 yılında, hepimiz Web 2.0 konuÅŸurken, bütün trendleri, bütün anlayışları ve kabul görmüş yaklaşımları hiçe sayarak, bu derece yüksek bütçelerle bu kadar kötü bir çalışmanın hayata geçirildiÄŸine inanamıyorum. Hepimiz TTNetMüzik yayına girdiÄŸinde eksiklerini problemlerini söyledik ama bunu çok büyütmedik. Orada hiçbir geliÅŸim söz konusu olmadı ve bence TTNet‘in en az $4 milyon‘u çöp oldu gitti.

TTNetVideo‘nun bugünlerde yayına gireceÄŸini yaklaşık 3-4 haftadır biliyordum. Hatta DoÄŸuÅŸ Grubu‘yla anlaÅŸmaların söz konusu olduÄŸunu, sonra anlaÅŸmanın kopmak üzere olduÄŸunu da duymuÅŸtum ama kesinleÅŸtiremediÄŸim için yanlış bilgi vermemek adına yazmak istememiÅŸtim. Ama asıl önemli nokta vardı ki TTNet’in video servisinde Media Player kullanacağını söylemiÅŸlerdi bazı kaynaklarım. “Yok yok böyle birÅŸey yapılacak olamaz” demiÅŸtim. Malesef yapılabiliyormuÅŸ!

Servisi kısaca anlatayım…

Öncelikle üyelik sistemi yine sadece servisi deneyebilmem için yaklaşık 15 dakikamı aldı. Ne olduÄŸunu bile hatırlamadığım @ttmail.com adresimi sordu ve haliyle hatırlamadığım için yanlış kombinasyon yazıp baÅŸka birisinin e-posta adresini sisteme üye yapmış oldum, kusura bakmasın. Tabi yanlış verdiÄŸimin farkında olmadığım için @ttmail‘in giriÅŸ ekranında yanlış bildiÄŸim adresin doÄŸrusunu keÅŸfetmek için can çekiÅŸtim. Sonunda adresimi öğrendim bu sefer ÅŸifreyi hatırlayamadım, sonra ÅŸifremi unuttum dedim gizli sorumu sordu, onu hatırlamaya çalıştım ve sonunda baÅŸarıp giriÅŸ yaptım. Bu arada @ttmail için ÅŸifre belirlemek ve sonradan unutmamak imkansız. Neden derseniz şöyle: “Åžifreniz en az 6 karakter, en az 1 adet küçük harf, en az 1 adet büyük harf ve en az 1 adet rakam içermelidir.“…!

Devam edelim…. Gittim TTNetVideo‘ya oradan bu öğrendiÄŸim doÄŸru @ttmail adresim için kayıt yaptırmak istedim, hiçbir tepki vermedi sistem. Yani hata mesajı, sen üyesin, deÄŸilsin gibi bir bilgi dönmedi. Altıncı hissime güvenip TTNetMüzik’de üye olduÄŸum için sanırım TTNetVideo’ya da hali hazırda üyeyim gibi düşündüm. Ama gel de oradaki ÅŸifreni hatırla. Bu sefer TTNetVideo’da ÅŸifremi unuttum süreçlerini takip ettim vs..vs..vs..vs… Unutmadan hemen eklememde fayda sisteme giriÅŸ yapmadan video seyredemiyorsunuz. Neden bu kadar inatlaÅŸtığımı anlayabiliyor musunuz?

TTNetVideo

TTNetVideo yazımın başındaki duyumlarımda da bahsettiÄŸim gibi DoÄŸuÅŸ Grubu ile bir anlaÅŸma yapmış gibi duruyor, çünkü içeriÄŸin büyük bölümü NTV‘den saÄŸlanıyor.Seyretmek istediÄŸiniz video için önce dijital sertifika yükleniyor - hani ÅŸu Media Player’ın lisans yükleme kutucuÄŸu - sonrasında görüntüsü özelleÅŸtirilmiÅŸ Media Player üzerinden videonuzu seyrediyorsunuz.

Eminim çok özel kaliteli video içeriği sunulacağı söylenecektir ve yapılan teknik seçimler bunlara bağlanacaktır. Ama bence birbirimizi kandırmamız gerekir.

Bu arada sitenin sayfalarının baÅŸlıkları (title) da ÅŸu ÅŸekilde: ana sayfanın baÅŸlığı “Ana Sayfa”, kategori sayfalarının baÅŸlıkları, mesela Spor kategorisinin “Spor - Ana Sayfa”, video izleme ekranında ise baÅŸlıkları varsayılan olarak “TTNET VİDEO“….

Daha fazla anlatacak birşey malesef bulamıyorum ve Webrazzi tarihinin en ağır yazısını TTNetVideo için yazmış bulunuyorum.

Merak ettiÄŸim ise TTNetVideo için ne kadar bütçe tüketildiÄŸi? Amerika’da olsa böyle bir giriÅŸimi hayata geçiren ÅŸirketin hisseleri aynı gün yerlerde sürünürdü, ama tabi bizde kim takar!

Acaba Michael Arrington’ın hayatımıza kattığı gibi sadece baÅŸlığa “TTNetVideo!” yazıp içeriÄŸi boÅŸ mu bıraksaydım diye de düşünmüyor deÄŸilim…

Neyse, baÅŸlıkta da dediÄŸim gibi “Herkes gider Mersin’e biz geriz tersine!“…

EkleBunu Sosyal Paylaþým Butonu

İlgili Yazılar

48 Yorum »

Yazıya link verenler (Trackback URL)

  1. 1. Zehirli Örümcek
    10 Haz 2008 22:14
  2. 2. “TTNetVideo!” fiyaskosu «
    12 Haz 2008 09:45
  3. 3. TTNET Video Servisi Hakkında » Burak Kanmaz
    14 Haz 2008 01:42
  4. 4. D for DRM « Deniz Oktar`s blabla
    14 Haz 2008 16:02
  5. 5. “TTNetVideo!” fiyaskosu
    22 Haz 2008 18:45
  6. 6. BiliÅŸim » Crenvo
    03 Oca 2009 22:06

Yorumlar (Bu yazının yorumları için RSS)

  1. 1. Hasan Yalçın
    10 Haz 2008 14:26

    Yorumum tek kelime: Komik..

  2. 2. Onur ALMIÅžLAR
    10 Haz 2008 14:33

    !!!

  3. 3. banu soysal
    10 Haz 2008 14:45

    Recep İvedik’ten nefret ediyorum!

  4. 4. OnurKA
    10 Haz 2008 14:54

    En iyisi yine Michael Arrington;un yaptigi gibi bir iki ay bekleyip deadpool’a gondermek olur sanirim.

    Ne diyelim, ulkemizde zorla internet erisimi konusunda tekel durumuna getirilen kurum, gercekci bir rekabet yasamadigi icin de boyle her konuda plansiz girisimlerle karsimiza cikar…

  5. 5. Fikirsel
    10 Haz 2008 15:06

    TTNet beceremiyorsun işte bu işleri! Daha ne uğraşıyorsun ki?
    Buna harcadıkları parayı ADSL’e harcasalar daha çok para kazanırlar.

  6. 6. kültür mantarı
    10 Haz 2008 15:09

    Alt yapı olarak Sharepoint 2007 alt yapısı kullanmışlar gibi görünüyor. Sharepoint temel olarak intranet olarak kullanılan, web tarafı oldukça zayıf bir üründür.

    Sitenin ÅŸuanki arayüzünü Sharepoint ile oluÅŸtumak yeni bi site yazmaktan emin olun daha zordur. İstanbul Belediye’sinin siteleri Sharepoint ile yapılmıştı. Onlarda oldukça zorlandılar.

    Her ne kadar MS, Sharepoint süper bir ürün dese de bence web işleri için Sharepoint çok zayıf bir ürün.

  7. 7. Deniz
    10 Haz 2008 15:09

    baktığımda gördüm ki; ttnetmüzik de, ttnetvideo da microsoft sharepoint altyapısını kullanıyor.

    sharepoint ile yeterince haşır neşir olmuş birisi olarak kişisel görüşüm; ms sharepoint web 2.0 dünyası için şu an çok ilkel. hatta web için yetersiz.

    projelerin ne kadar büyük olduÄŸunu bilmiyorum ama çok küçük olmadığı kesin. eÄŸer proje başındaki birisi rant elde etmiyorsa, hangi akla hizmet böyle bir proje için sharepoint’i seçer? anlam veremiyorum. belki de ttnet, memur zihniyetli insanların elinden kurtulamadı(?)

  8. 8. özhan bozkurt
    10 Haz 2008 15:09

    videoları izlemek için üye olmak şart. lakin, yurtdışında yaşadığım için üye olamadığımdan, hali hazırdaki videoları da izleyemiyorum. e ne işe yaradı şimdi bu site?

    uyarı mesajı da aynen şu:

    “TTNET VİDEO servisine giriÅŸ yapabilmeniz için TTNET ADSL baÄŸlantısı kullanmanız gereklidir. Kullanmakta olduÄŸunuz internet baÄŸlantısı TTNET ADSL olmadığından TTNET VİDEO’ya giriÅŸ yapamazsınız. ”

    ayrıca henüz yeni fark ettim ki, ttnetmüzik için de aynı şartlar gerekliymiş.

    ne denebilir ki, “alsınlar baÅŸlarına çalsınlar” :)

  9. 9. kültür mantarı
    10 Haz 2008 15:10

    Alt yapı olarak Sharepoint 2007 alt yapısı kullanmışlar gibi görünüyor. Sharepoint temel olarak intranet olarak kullanılan, web tarafı oldukça zayıf bir üründür.

    Sitenin ÅŸuanki arayüzünü Sharepoint ile oluÅŸtumak yeni bi site yazmaktan emin olun daha zordur. İstanbul Belediye’sinin siteleri Sharepoint ile yapılmıştı. Onlarda oldukça zorlandılar.

    Her ne kadar MS, Sharepoint süper bir ürün dese de bence web işleri için Sharepoint çok zayıf bir ürün.

    Yani size tamamen katılıyorum

  10. 10. özhan bozkurt
    10 Haz 2008 15:17

    bir de aklıma çin devletinin yurtdışı çıkışlarını yasaklayıp, vatandaşına sadece ülke içerisindeki sitelere erişim izni vermesi geldi.

    yani pek yakın zamanda ülke dışından türkçe içerikli sitelere zar zor girerken, ülke içinden yurtdışı tabanlı sitelere hiç giremeyebilirsiniz.

    youtube yasağına şükür mü etmeli nedir? :)

  11. 11. ahmetbulent
    10 Haz 2008 15:21

    Bu devirde acaba Media Player ile nasıl video yayını yapıyorlar diye merak ettim. Siteye girip bir videonun üzerine bastım. Kullanıcı adı ve parola sayfasına gelince kullanıcı adımı hatırlamadığımı farkettim. Arda’nın yazdıkları aklıma geldi ve bende merak falan kalmadı. Sayfayı kapatıp çıktım.

    Aylar önce ttnetmüzik’e ne zorluklar ile üye olduÄŸumu sonra zor kullanılan arayüzü ile nasıl cebelleÅŸtiÄŸimi bir hafta sonrada bir daha siteye uÄŸramadığımı ayrıca belirtmek isterim. Tabiki siteye bir daha giriÅŸ yapmamak indirilen tüm ÅŸarkıların çalınamaması anlamına geliyor.

    Keşke bu kadar parayı bilmedikleri bir işe yatırmak yerine internet altyapısını geliştirmek için harcasalardı.

  12. 12. Erdal
    10 Haz 2008 15:29

    GiriÅŸ yapmadan video izleyemediÄŸi görünce hemen siteyi kapattım, oynayıcı olarak media player’ın kullanıldığını okuyuca ise inanamadım.

    Ne bu şimdi? Şaka mı?

  13. 13. senel
    10 Haz 2008 15:34

    Arda kadar zahmet edip üye olamayacağım malasef o yüzden göremedim playeri :) bunada bi dava acilsa kapansa böyle ne güzel eğlence cikar :)

  14. 14. önder
    10 Haz 2008 15:38

    Gereksiz bir iÅŸ.

  15. 15. Deniz Serenhat
    10 Haz 2008 16:03

    açıl susam açıl… ama önce youtube’u kapat…

  16. 16. Arda Ö.
    10 Haz 2008 16:15

    Youtube’nin neden eriÅŸime kapatıldığı anlaşıldı.

    Önümüzdeki sene bütün türkiye genelinde bakır telefon kablolarının fiberoptik kablolarla değiştirilmesi söz konusu. TTNET Video aslında bu siteyi IPTV için bir ön antrenman olarak düşündü sanıyorum.

  17. 17. HC
    10 Haz 2008 16:27

    @senel
    benim yazacaklarımı yazmış :)

  18. 18. Erman Haskan
    10 Haz 2008 16:38

    Yazıyı okumadan siteye bir bakıyım diye yeni sekmede açıp baÅŸka bir sekmeye dönmüştüm. Sorna hangi site olduÄŸunu unutmuÅŸum; baktım sitenin baÅŸlığında “Anasayfa” yazıyor. Bu ne diye girdim ki karşıma TTnet Video isimli sözde video sitesi çıktı. Bari “Ana Sayfa” yazsalarmış. Bir video izlicez diye 2 saat uÄŸraÅŸmak zorundamıyız? BeÅŸ para etmez dandik ötesi kötü bir site yapmışlar.

  19. 19. Deniz Kutsal
    10 Haz 2008 16:48

    “Zırtapoz” filmini izlemiÅŸ miydiniz? Orada Ben Stiller ve Owen Wilson’ ın bir bilgisayarı açmaya çalışma sahnesi vardı, yerlere yatmıştım. İşte TTNet daha o aÅŸamada :)
    Bir yorum daha ;
    TTNet’ i en azından alkışlayan birileri var.Kim mi? Milli Takım reklamında futbolcu anneleri :)
    Kendimi tutamıyorum. Bir yorum daha ;
    TTNet tarzı yönetim zihniyetindekiler sanal alemi de tekelleşme ve parselleme yoluyla yönetebileceklerini düşünüyorlar ama ne yazık ki internet aleminde bu işler öyle kolay değil. İnsanlar susmuyor. Farkındalık ve güncellik ön planda olduğu için hemen karşıt bir görüş veya yenilikçi bir eleştiri mutlaka gelip sizi buluyor.

  20. 20. İdris Cin
    10 Haz 2008 16:50

    Eyy TTNet ahalisi, bu paraları böyle çarçur edeceğinize (melek) yatırımcı olun ya da girişimcileri destekleyin de ülke internetine katkınız dokunsun !

    Neyse vazgeçtim siz onu da yapmayın, para yatıracak baÅŸka sektörler var bu ülkede, ya da hayır kurumları var bağış bekleyen…

  21. 21. ali
    10 Haz 2008 17:14

    site tasarımı div yerine tablelarla tasarlanmış!

  22. 22. Tuna
    10 Haz 2008 17:48

    Vay be ne siteymiş. TTnet altyapısı kadar eski gözüküyor. Resmen tozlu raftan indirmişler gibi.

    - 350gps çıkış var deniyor ama hala 1mbit Adsl hattı Turbo Jet internet diye satmalarından belliydi zaten…

  23. 23. TTNet
    10 Haz 2008 18:32

    4 milyon doların, bir milyonunu bana verselerdi bundan daha iyi bir iÅŸ çıkararidim. :) Durun bir de TTNet’in video sitesine bakip güleyim; puhahahahahahah. :D En azindan insanların bakıp gülebileceÄŸi bir ÅŸeyler ortaya çıkarmışlar, bravo TTNet!

  24. 24. Baturalp
    10 Haz 2008 19:28

    bu yazının altına imzamı atarım ve üstüne bir de daha ağır ithamlarda bulunmak isterim. ama onun yerine boş birkaç satır bırakıyorum siz hayalgücünüze göre doldurun ;)
    ___
    ___
    ___
    ___
    ___

  25. 25. Haluk Akın
    10 Haz 2008 21:08

    Piyasadaki yazılımcılar arasında microsoft’a fazlasıyla baÄŸlı pek çok kiÅŸi var (tıpkı linux’a kökten baÄŸlı pek çok kiÅŸi olduÄŸu gibi).

    İyi bir yazılımcının çözüm üretmeden önce problemi iyi anlaması çok önemli. Maalesef pek çok yazılımcı problemin yarısını anladığında çözümü üretmeye başlıyor. Burada da benzer bir durum olmuş olabilir.

    Ya da belki de deneyimi az olan yazılım ekibi, problemi en iyi wmv ile çözebileceğine karar vermiştir. Yani belki de problemi yeterince anlasalar bile deneyim yetersizliği baskın çıkacaktı ve yine de problemi yanlış çözeceklerdi.

    İşte tam burada yazılımcıların kendilerini pazarlama yetenekleri öne çıkıyor. Bu yazıya yorum bırakanlardan en az bir ikisi sıfırdan bir video portalı kurabilecek bilgiye sahiptir. Neden bu kişiler bu büyük projeleri almıyor da deneyimimi az yazılımcılar bu büyük projeleri alabiliyorlar bu üzerinde düşünülmesi gereken bir konu.

  26. 26. Cello
    10 Haz 2008 22:10

    Eller aya, biz yaya..

  27. 27. Erhan MOLLAOÄžLU
    10 Haz 2008 22:20

    .

  28. 28. Burak
    10 Haz 2008 23:12

    @kültür mantarı: evet kesinlikle sharepoint ile hazırlanmış bir site.

    diÄŸer yandan, wmv kullanılması wmdrm kullanımını zorunlu kılan stüdyolardan kaynaklanıyor desem.. stüdyodan ne içerik aldılar ki? topu topu 1400 tane video, onların çoÄŸu da junk. olsun, nasıl olsa TT’nin batıracak çok parası var :)

  29. 29. Can
    11 Haz 2008 00:21

    Bi’ de direk http://ttnetvideo.com yazarak girmeyi deneyin :D Under Construction yazısını görünce herhalde dedim Webrazzi’deki yorumları görüp utandılar da siteyi yayından kaldırdılar ama nerde :)

    Bi’ de olayın standart tarafı var ki sanırım media player kullanan zihniyetten standart beklemek abes olur.

    http://validator.w3.org/check?.....mp;group=0

    Ve evet standartlardan da sınıfta kaldı bu proje.

  30. 30. muzo
    11 Haz 2008 00:30

    Yurtdisinda olmayanlari isine gelince anliyor ve uye yapmiyor ama IP adresime bakip musteri oldugumu anlamak isine gelmiyor. Illa uye ol…

    Gerci boyle bir siteden cok sey istedim, biliyorum ama tutamadim kendimi..

    Gerci TTnet ADSL kullanicisiyim ama ugrasip uye de olsam kullanamiyorum ki. TTnet muzik icin de ayni sey gecerli. Windows DRM ve OS X tanismiyorlar da..

    Bir Mac kullanicisi olmamin yanisira, tum Microsoft yazilimlarini hayatimdan cikardim. Herkese tavsiye ederim. Ozellikle TTNet’e ;)

  31. 31. Engin
    11 Haz 2008 01:07

    ttnet niye bu kadar uğraşmışki hazır bir youtube klonu alıp onu editleseymiş daha güzel olurdu. hem daha ucuza gelirdi.

  32. 32. pasha
    11 Haz 2008 08:33

    Çar çur har vur, saç saç saç
    paraları paraları, saç saç saç

    Saç saç saç, Saçmaaa, Saçmaaa, o kadar parayı saçma, saçma sapan ÅŸeylere saçma, demek isterdim ama o kadar çok para alınca saçmak zorundasın deÄŸil mi ? Saç saç saç tabi…

  33. 33. Murat Kahraman
    11 Haz 2008 09:09

    ben kendilerine bir çözüm önereyim: http://www.boostcast.com ;)

  34. 34. vepa
    11 Haz 2008 11:01

    Divx’in Stage6 sitesi gibi global ve üyelik koÅŸulu olmadan kaliteliyayın yapan servis kursalardı servisi canı tutabilmek için yılda 4-5 milyon $ harcarlardı onun yerine sadece kendi ADSL hizmetini kullanan ve sadece kendi email adresini kullanan servisi 1 defalık o kadar harcama yaparak yayınlamak ve bütçe bitiminde de kapatmak stratejisini seçmiÅŸler demek. Burdan baÅŸarıyı elde ettikleri ADSL ve email abonesi olarak ölçümek istiyorlar. Milyonlarca kullanıcıya ulaÅŸan, özgün içeriÄŸin paylaşıldığı ve birkaç milyar deÄŸere ulaÅŸabilen, TV nin internete geçimine ön ayak olmayı hedefleyen bir video servisi olmak istemedikleri kesin. :((

  35. 35. Serkan BektaÅŸ
    11 Haz 2008 13:18

    İnternette TTNet video dışında video izleyebileceğimiz, yükleyebileceğimiz hiçbir site yokmuş gibi yukarıda belirtilen türlü türlü eziyetler nedendir? Bizlere eğlence çıkarmak mı? :)

  36. 36. Evren Mutlu
    11 Haz 2008 16:55

    Türkiye piyasasında ne yazık ki doÄŸru kurgulanmış pek az proje var. Bunun tek sebebi bu iÅŸe kalkışanların çoÄŸunun istedikleri gibi bir “business model” oturtmaya çalışmaları. Onlar kullanıcılara birÅŸey vermekten ziyade kendilerine bir avantaj saÄŸlamakla meÅŸgul. E napalım hayır kurumu mu açalım o zaman diye soracak olursanız tabii ki hayır. İlk önce ziyaretçinize iÅŸkence yapmayarak baÅŸlasanız yeter.

    Talep gören ve tercih edilen bir servis olmayı baÅŸarırsanız o zaman sizinle iÅŸ yapmak isteyen insanlar sıraya girecektir, “business model’lar kendiliÄŸinden doÄŸacaktır” ama ben Türkiye’nin rakipsiz (!) internet servis saÄŸlayıcısıyım ben ne dersem olur derseniz böyle rezil olursunuz. Bizler dahil onbinlerce kiÅŸi TTnet servislerini merakla bekledik. Kullanmayı seveceÄŸimiz bir servis olması ümidiyle siteyi ziyaret ettik. Basit birÅŸey için oradaydık: video izlemek ya da müzik dinlemek. İzleyebildik mi? Hayır. Dinleyebildik mi? hayır.

    Paul Graham’ın Startup school 08′de bu iÅŸe yeni baÅŸlamak isteyenler için yaptığı bir konuÅŸmayı vaktiniz varsa dinlemenizi tavsiye ederim:
    http://www.omnisio.com/startup.....-school-08

    Paul Graham’ın Google ve Web 2.0 iliÅŸkisi üzerine yazdığı iki paragrafı da paylaÅŸacağım (ingilizce olduÄŸu için kusura bakmayın)

    “Web 2.0 means using the web as it was meant to be used, and Google does. That’s their secret. They’re sailing with the wind, instead of sitting becalmed praying for a business model, like the print media, or trying to tack upwind by suing their customers, like Microsoft and the record labels. [7]

    Google doesn’t try to force things to happen their way. They try to figure out what’s going to happen, and arrange to be standing there when it does. That’s the way to approach technology—and as business includes an ever larger technological component, the right way to do business.”

  37. 37. mehmet soylu
    12 Haz 2008 01:39

    çok basit, ttnet mail sorması ve tüm diÄŸer sitelerde böyle iÅŸlemesi bir gün yasal takip altında olacak sistemler olacağından o gün geldiÄŸinde rahatlıkla adsl dağıtımında olduÄŸu gibi tekelleÅŸebilmek istemektir. open ID’ler ile gezmenin zorunlu olacağı bir ttnet tekel sistemi reklamcılarında hoÅŸuna gidebilecek ÅŸekilde özelleÅŸtirilebilir. ama bu çapta bir tekelleÅŸme bu kadar geniÅŸ bir alanda hakkaten paraların çöpe gitmesi demek gibi. projelendirmesi çok zayıf.

  38. 38. yusu
    12 Haz 2008 02:17

    Bi bakayım nasıl olmuş dedim. Menüden tıkladım spora ve sonuç:
    ” Error

    An unexpected error has occurred.

    Troubleshoot issues with Windows SharePoint Services.”

  39. 39. Tolga Kaprol
    12 Haz 2008 03:05

    TTNet’in bir an önce “ne iÅŸ olsa yaparım abi” zihniyetinden çıkması gerekiyor. Bu sundukları siteler gibi onlarca site daha var etrafta.

    Dünyanın hiçbir köklü ÅŸirketi yaptıkları iÅŸin dışına çıkmazlar. Lastikçi 100 senedir lastik üretir, klimacı klima…

    Sektörün dinamiklerinden bihaber yatırımlar hep oldu Türkiye’de, bundan sonra da olmaya devam edecek. Sabancı Telekom’a girdi sonuç hüsran oldu. Büyük holding bünyelerindeki ISP’ler birbir el deÄŸiÅŸtirdiler…

    Sharepoint olayına gelince son zamanlarda bir Microsoft tutkusudur gidiyor TTNet’te. En son mail sistemlerini de Exchange Server üzerine çekmiÅŸlerdi.

  40. 40. Ekim Nazım Kaya
    12 Haz 2008 10:29

    TTNet’in muhtemel yeni servislerinin muhtemel adları nic.tr’de görülebiliyor:

    ttdizi.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007
    tteglence.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007
    ttfilm.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007
    ttfotograf.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007
    ttguvenlik.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007
    ttnetvizyon.com.tr TTNet Anonim Åžirketi 10/12/2007
    ttnetwebim.com.tr TTNET AÅž 16/01/2008
    ttnetwifi.com.tr TTNET AÅž 10/01/2008
    ttoyun.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007
    ttresim.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007
    ttservis.com.tr TTNET AÅž 15/08/2007

  41. 41. Deniz OKTAR
    12 Haz 2008 10:58

    Bahsedildigi gibi feci kullanilabilirlik sorunlari oldugu gozukuyor. MyNet in icq`ya mynet login i sarti koymasi gibi, unutulmayacak deneyimlerden birisi olmaya aday.

    obur tarafta bu firmalarin da bazi endiseleri var. DRM konusu ciddi bir konu ne yazik ki. Bu videolarin encode edilmesi genellikle 3rd party ler tarafindan yapilan bir islem. Ve hem turkiye de hem dunya da DRM denince gerek satis kanali gerek destegi olsun, Microsoft destekli bir cozumden baskasini bulmak zor.

    Flash destekli DRM ler yeni ve destek sorunlari var, buyuk firmalar kucuk bir 3. partiye guvenemiyorlar. Bu yuzden Microsoft ve MPlayer10-11 DRM sistemini tercih ediyorlar.

    Silverlight in DRM destegi 2009 un ortalari-sonu gibi gelecek deniliyor. O zamana kadar, DRM e onem veren firmalarin mediaplayer disinda bir cozum sunacak kadar maceraperest olmalari zor gozukuyor.

  42. 42. sercan
    14 Haz 2008 11:07

    eminim aylarca süren çalışmaların ürünüdür açılan site (!)

Yorum Yazın

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2006-2008 Arda Kutsal
54 queries. 0.719 seconds.