Tüm internette büyük bir heyecan yaratan Google‘ın web tarayıcısı Chrome bugün lanse edildi ve ÅŸu anda bu konuyu gündemine almayan teknoloji yayını yok sanırım.

Erken davranan ve Chrome‘u deneyen birçok Webrazzi okuyucusu olduÄŸunu tahmin ediyorum ve görüşlerinizi merak ediyorum.

Benim görüşlerim şöyle:

  • Chrome ultra-sonik bir hızda açılıyor ve aynı ÅŸekilde birçok web sitesini Firefox ve Internet Explorer’a göre çok daha hızlı yüklüyor.
  • BaÅŸlangıç ekranındaki sık kullanılan ekran görüntüleri tahminimden daha çok iÅŸe yarıyormuÅŸ.
  • RSS’i desteklemiyor olmasına ve hiçbir özelliÄŸinde RSS ile ilgili bir detay olmamasına ÅŸaşırdım.
  • Chrome’un tasarımı hoÅŸuma gitti. Kendimi daha çok alana sahip hissettim.
  • Sekmeleri (tab) ayrı ayrı iÅŸliyor olması ve olası çökmeler için her sekmeyi ayrı gösteren bir görev yöneticisi olması çok deÄŸerli. Eminim çok hayat kurtacaktır.

Kısacası ÅŸu an için Chrome‘un benim için en deÄŸer yaratan daha doÄŸrusu tek deÄŸer yaratan özelliÄŸi hızlı açılması ve hızlı sayfa yüklemesi. Bu Firefox’dan vazgeçmem için yeterli mi, hayır.

Sonuç olarak Chrome gelecek vaad ediyor ve çok büyük olasılıkla IE ve Firefox için gelecek geliÅŸtirmelerde temel teÅŸkil eden teknik özellikleri bünyesinde barındırıyor. Ama henüz alışkın olduÄŸumuz tarayıcıları bırakmamız için (en azından benim açımdan) çok fazla bir sebep sunamıyor. Tabi, 1 yıl sonra bugün tam bir Chrome fanatiÄŸi olma ihtimalimiz var mı? Olabilir…

Henüz Chrome‘u denemediyseniz buradan indirlebilirsiniz. Türkçe desteÄŸi olduÄŸunu da ayrıca belirtmek isterim.

Bugünkü haliyle mevcut tarayıcınızı bırakıp Chrome'a geçer misiniz?

Loading ... Loading ...
EkleBunu Sosyal Paylaþým Butonu

İlgili Yazılar

90 Yorum »

Yazıya link verenler (Trackback URL)

  1. 1. chrome browser programı, google chrome, google chrome indir, google chrome web tarayıcı » GOOGLE CHROME-WEB TARAYICI » ELEKTROSEYİR=>Wordpress||Program||Günce
    03 Eyl 2008 03:13
  2. 2. Erol Kabadayı
    03 Eyl 2008 09:26
  3. 3. sEp » Chrome
    03 Eyl 2008 11:49
  4. 4. Neler Oluyor? | EBüyükkaya - Not Defterim
    03 Eyl 2008 23:51
  5. 5. Son Tarayıcı Durumları ve Google Chrome | Altuğ Orgun Kişisel Blog
    05 Eyl 2008 16:03
  6. 6. Google Chrome Hakkında Yazılanlar
    11 Eyl 2008 19:45
  7. 7. Google Chrome - Birde benden dinleyin :D / Fatih HayrioÄŸlu’nun not defteri
    04 Eki 2008 15:36

Yorumlar (Bu yazının yorumları için RSS)

  1. 1. Ali
    03 Eyl 2008 01:11

    İlk sürüm için bence gayet başarılı ve ilerleyen sürümleriyle ilgi göreceğini düşündüğüm bir çalışma. En çok ziyaret edilen sayfalar özelliği ve çok hızlı çalışması bence büyük artılar. Bir süre aktif olarak kullanacağım.

  2. 2. Uğur Çelenk
    03 Eyl 2008 01:12

    İlk 15 saniyede programı çökertmeyi başarabilen tek kullanıcı ben oldum sanırım.!
    15 saniyede önemli bir bug buldum.. Kurulum yaparken IE’nin içeriÄŸini aktarmasını kabul etmiÅŸtim. IE 8de favorites bar kısmındaki linkleri de Google Chrome’a aktardı. Favorites bardaki linklerden öncelikle Netvibes.com linkine tıkladım,2 saniye sonra vazgeçip, favorites barda ki baÅŸka bir sitenin linkine tıkladım ve program hata bile vermeden kapandı, 2-3 kez aynı iÅŸlemi denedim ve hepsinde de hata bile vermeden browser komple kapandı.. Sadece bende mi oluyor acaba, deneyip sonucu paylaÅŸan olursa sevinirim. (Netvibes js anlamında kabarık olduÄŸu için mi böyle bir durum oluÅŸtu,çözemedim..)

  3. 3. kamil
    03 Eyl 2008 01:14

    scroll ederken çok kasıyor. aynı sorunu firefox’da göremiyorum. diÄŸer özellikleri fena deÄŸil. ama sırf bu scroll olayı yüzünden sileceÄŸim.

  4. 4. yakuter
    03 Eyl 2008 01:16

    Bir tasarımcı ve programcı olarak her ÅŸeyden önce tarayıcının CSS ve XHTML yorumlamasına bakarım. Åžuan ki sitem ie6, ie7 ve Firefox’ta sorunsuz çalışırken menümün Chrome’da tam istediÄŸim gibi çalışmadığını gördüm. Demek ki kodları yorumlamada farklar var.

    Doğrusunu söylemek gerekirse sadece böyle ufak mesele bile beni korkutmaya yetti. Tasarımlarımızı evrensel yapmaya çalışırken düşünmemiz gereken ve ona göre tedbir almamızı gerektiren bir tarayıcı daha çıktı. Zamanla her şeyin daha da netleşeceğine inanıyorum.

  5. 5. OKAN ARI
    03 Eyl 2008 01:16

    Son derece başarılı bir tarayıcı olmuş. İlk sürümde beni bu kadar etkileyeceğini düşünmemiştir. Sistemimde Internet Explorer dan dahi hızlı açılıyor olması ise dudak uçurtacak cinsten:)

    FF’deki tüm kısayollar aynen korunmuÅŸ ki bu da çok önemli bence.

    Çok kısa sürede Chrome’a geçeceÄŸimi düşünmeye baÅŸladım bile.

  6. 6. Kemal
    03 Eyl 2008 01:17

    RSS için Google Reader düşünülmüş olmalı ;) FF’de, IE’de ve Safari de nasıl yerlerde sürünen bir baÅŸarım ile kullanıyormuÅŸuz Reader’ı anlatamam. Arda dediÄŸin gibi ultrasonik! Java’nın bulaÅŸtığı bütün sayfalar uçuyor…

  7. 7. kamil
    03 Eyl 2008 01:18

    bir de kendini çok hızlı uninstall ediyor. çok beğendim bu özelliğini.

  8. 8. kamil
    03 Eyl 2008 01:19

    korkma yakuter seni bir tarayıcı mı yıkacak?

  9. 9. atalay
    03 Eyl 2008 01:19

    ve en buyuk ozelligi bence youtube. nasilmi diyenler icin soyle diyeyim adres cubugna youtube.com yazinca http://www.youtube.com.nyud.net:8090/ sayfasina yonlendiriyor. yani turk kullanicilar icin kendi proksisine sahip. boylece suda asikar oldu bundan sonra nekadar sinirlama getirilirse getirilsin google servisleri acisindan bir sikinti yasanmayacak

  10. 10. Ahmet Alp Balkan
    03 Eyl 2008 01:20

    Biraz daha vakti var gelişmesi için. Tasarımı oldukça hoş, hızdan da bahsetmek haddimize değil ama birkaç eksiği yok değil.

    1) tam manasıyla js render edemiyor. hatalar var. örn facebookta resim taglanmıyor
    2) activex denetimleri hakkında problemler var
    3) firefox gibi kayıtlı şifreler, master bir passwordle korunmuyor
    4) eklenti yok şimdilik :) madem MOZILLA+APPLE WEBKIT kullanıyor, o zaman firefox eklentilerini çalıştırsaydı bari :) tabiki şaka yapıyorum :)
    5) arama motorları çubuğundan vazgeçirmeye çalışıyor bizi
    6) çarpıcı bir özellik : son tab’ı da kapattığınızda uygulama kapanıyor. oysa firefoxta son tab kapanırsa boÅŸ bir yeni tab açılır.

  11. 11. Ahmet Alp Balkan
    03 Eyl 2008 01:21

    Bir de acid2 testini başarıyla geçiyor sanırsam :) önce biraz gözlerde problem oldu ama birden düzeliverdi sonra :)

  12. 12. NdR
    03 Eyl 2008 01:25

    RSS ile ilgili olan madde hariç hepsine katılıyorum…
    Şuanda chrome kullanarak webrazzi dahil birçok siteye girdim.. gözle görülür bir hız var.. ayrıca tasarım bence harika sizinde söylediğiniz gibi alan daha fazla..

    daha yeni yüklediğim için diğer özellikleri hakkında ise fazla yorum yapamayacağım.. :)

    not: ankete “kararsızım, daha çok erken” şıkkınıda koyarmısınız :))

  13. 13. program
    03 Eyl 2008 01:27

    Ben hayır oyunu kullandım.
    sadece hız söz konusu olsa zaten Firefox yerine Safari kullanıyordum. Bekleyip görücez.

  14. 14. Alihan Çetin
    03 Eyl 2008 01:34

    Çok Firefox, çok klon, çok gereksiz

    Dünkü yazımda tahmin ettiÄŸim üzere Google Chrome fazlasıyla Firefox’a benziyor, hatta iFox teması ile kullanırsanız Chrome’u Firefox ‘a benzerliÄŸe ÅŸaşırırsınız.

    İlk gözüme çarpan “fare”nin orta navigasyon tuÅŸuna tıklayınca aÅŸağı yukarı tarama yapmaması oldu (bunu çok kullanırım) Ancak bunun çözümü muhtemelen adres satırında bir iki konfigürasyon (on/off) ile düzeltilebilir.

    kamil arkadaşımızın değindiği gibi aşağı yukarı taramalarda, Flash varsa ciddi kasıyor.

    Garanti Bankasının internet şubesine girmeyi deneyin . Bakın nasıl bir sürprizle karşılaşacaksınız ;)

    Yazım denetimini seçeneklerden kapatmak mümkün değil. Sürekli kırmızı alt çizgi çıkıyor. Muhtemelen o da adres satırı konfigürasyonundan düzeltilebilir.

    İlk gözlemlerim bunlar. Fazlada birşey beklemiyordum, hala da beklemiyorum

  15. 15. herhangibiri
    03 Eyl 2008 01:39

    Çıkar çıkmaz indirip denedim, bütün tarayacıları deniyorum fakat sizlere iletmek istediğim bazı notlar var.

    Günün 24 saati bilgisayarım açık opera, firefox ve ie her zaman karşımda açıktır 3′ü aynı anda.

    3 tarayıcı kullanma nedenim hem webmaster gözüyle görebilmek hemde kullanıcı gözüyle görebilmek için sayfaları ve çok şifre olduğundan pratiklikten dolayı. Bir çok hizmet verdiğimiz site mevcut insanlara bu yüzden hepsini kullanmak zorundayım.

    Opera’da “hızlı eriÅŸim”, “fare fonksiyonları” ve “gereksiz ÅŸeylerden koruduÄŸu” için zaman kaybettirmiyor bu yüzden vazgeçemiyorum 7-8 site burada açık oluyor.

    Operada pagerank olayı kolay şekilde toolbar olmadığından kontrol edilemiyor bu yüzden biraz üzüyor.

    Firefox hız ve eklentileri yüzünden vazgeçilmezim, 4-5 sayfamıda burada açık tutuyorum. Eklentilerden toolbar, ubiquity (yeni çıktı) ve firebug ! Firebug’un çok faydasını görüyorum. Firebug ve ubiquity siz yapamam bu kesin.

    Internet Explorer ise normal kullancılar kullandığı için siteler nasıl görünüyor, her hangi bir problem var mı, reklamlar düzgün çalışıyor mu diye kullanıyorum her zaman ekranımda açıktır.

    Şimdi gelelim mevzumuza, Google Chrome yi görünüş ve hız açısından çok beğendim. Fakat DURUM ÇUBUĞU benim için çok önemli bu özelliğini 4-5 arkadaş birlikte aradık açmayı bulamadık. RSS olayı ise benim gibi 90-100 adet RSS takip eden birini çok zorluyor.

    Kişisel fikrime gelince Google Chrome kullanmak istiyorum ama yukarıda belirttiğim özellikler gelmeden İMKANSIZ kullanamayacağım ve bu olay beni çok şaşırttı ne kullanağım iyice karıştırdı kafamı. Chrome daha GENİŞ görüş açısı verdiğinden de çok hoşuam gitti ve dediğim gibi kullanmak istiyorum diğer hepsini kapatıp fakat durum ortada mümkün değil.

    Umarım eksiklikler dügün bir şekilde giderilir, güzel bir tarayıcıya sahip oluruz.

  16. 16. Onur Güngör
    03 Eyl 2008 01:40

    yakuter: rendering için webkit kullanıyor. yani sayfan safaride doÄŸru çalışıyorsa chrome’da da çalışacaktır. zaten kendileri de bunu not olarak düşmüşler.

    bir de bence firefox’u geçmeleri için daha bir fırın ekmek yemeleri lazım.

    gerçi google bu, üstüne bir de pastane yerler tadından yenmez o ayrı.

    acaba mozilla foundation bu konuda ne düşünüyor, acaba hiç uzlaşmayı falan düşünmemişler mi? yani tasarımlarını ortaklaşmayı birbirlerinden yararlanmayı falan. ne de olsa açık kaynak kodlu.

    laf buraya gelmiÅŸken, google chrome’u kapalı kodlu tutsaydı, “yazıklar olsun google” diye dizlerimi döverdim, ama neyse ki bu rezilliÄŸi yaÅŸatmadı bana canım google.

  17. 17. Cem Öztürk
    03 Eyl 2008 01:44

    Chrome, enfes safari webkit motorunun, guncel iletişim protokollerinin rahat kullanılması için, şık bir javascript controller kütüphanesiyle genişletilmiş nacizane bir tarayıcı türevidir.

    Teknik irdeleme için erken olsada ÅŸu anda rahatlıkla söyleyebilirim ki, framework kullanılmadan üstün körü tasarlanan web sitelerinin “safari tarayıcısıyla” olan uyumsuzlukları, chrome’un yayılması ile tasarımcılar için yadsınamaz problemlere dönüşecektir.

    Bu durumun biz apple kullanıcılarını memnun edeceğini söylememe gerek yok sanırım :)

  18. 18. oğuz kaan çağatay kılınç
    03 Eyl 2008 01:46

    haberi bildirgeç’te gördüm ve hemen indirip kurdum, kullandım. gelecek vaad eden bir çalışma, eÄŸer google yaratıcılığını ve ileri görüşlülüğünü bu ürüne de tam anlamıyla yansıtabilirse harika olabilir.

    google’ın bundan sonra yapacağı ÅŸey tüm google servisleri ile bu chrome’u mükemmel bir ÅŸekilde senkronize etmek olmalı. o da olursa, sırf o servisler için bile açık tutarım.

    firefox ile olan çalışmalarına darbe vurur mu? mümkündür…

    * sekmeyi tutup yer değiştirebildiğiniz gibi, tutup çekerek ayrı bir pencereye dönüşmesini sağlayabiliyorsunuz. ilginç bir özellik. (ancak yeniden aralarına sokmayı beceremedim, orası ayrı mesele).

  19. 19. herhangibiri
    03 Eyl 2008 01:54

    Arkadaşlar enteresan birşey oldu şu anda, durum çubuğunda yani fare ile linklerin üzerine gelince nereye gideceğini link uzantısını gösteriyor :)

  20. 20. OKAN ARI
    03 Eyl 2008 02:05

    Beni asıl vuran tarafı, az önce şu oldu.

    Daha önce girmemiÅŸ dahi olsanız web sitesi adresini yazarken kendisi tamamlıyor. Google üzerinden eÅŸ zamanlı olarak adres tamamlama özelliÄŸi sanırım bu ve beni çok etkiledi. Basit ama çok etkileyici…

  21. 21. Can ErdoÄŸan
    03 Eyl 2008 02:07

    @oğuz kaan çağatay kılınç,
    tabdan çıkardığın bir pencereyi yada açtığın herhangi bir pencereyi aynı şekilde başlık kısmından tutarak taba geçirebiliyorsun. Tekrar dene bence :)

    Google beni herzamanki gibi şaşırttı ve beklemediğim ayrıca düşünmediğim özellikleri ortaya çıkarttı. Bence halen çoğu kullanıcı olarak ileriyi göremiyoruz. Google fark yaratıyor.
    “Yaptığı Eskiyi geliÅŸtirmek deÄŸil, Yeniyi yaratmak.”
    Bu cümleme dikkat edin ve buna göre deÄŸerlendirmelerinizi yapın. Çünkü eski olanlar yani ÅŸuanda kullandığımız tüm özellikleri zaten chrome’a ekleyeceklerdir bu onlar için problem deÄŸil. O sorunlar zaten göz önünde listede duran sorunlar önemli olan akla gelmemiÅŸ farklılıkları ortaya koymaktı ve bunu yaptılar. Biliyorumki devamınıda getirecekler.

    Genel oalrak yorum yapacak olursam baÅŸarılı bir beta sürüm olarak deÄŸerlendirilmeli. Ancak “Default Browser” olarak gönüllerde taht kurabilir mi derseniz. Åžuan için tabiki hayır.

  22. 22. OKAN ARI
    03 Eyl 2008 02:10

    Gizli sekme:) İz bırakmadan girip çıkamk istediÄŸimiz siteler için:) Çok baÅŸarılı…

  23. 23. herhangibiri
    03 Eyl 2008 02:16

    Durum çubuğu olayını anladım, örnek olarak http://www.mynet.com a girelim orada sol menüye gelelim yani http://img2.mynet.com/anasayfanew/left_bg.gif burada geldiğimizde altta durum çubuğunda adres çıkmıyor bu bazı yerlerdede oluyor sanırım kod dili ile alakalı birşey fakat her hangi bir haberin ya da yazılı linkin üstüne geldiğimizde sol atta açılıyor bir problem olmuyor. Profosyonel arkadaşlar neden dolayı olduğunu daha iyi bilirler..

  24. 24. Can ErdoÄŸan
    03 Eyl 2008 02:23

    Ayrıca daha birçok kişinin keşfedemediği bir çok özelliği olduğunuda söylemeden edemeyeceğim.

    Örneğin ctrl+b tuş takımını kullandığınız zaman bookmarkların çok hoş gizlenmesi ve size ekstra alanın açılması bunun yanında giriş sayfanıza gittiğiniz zaman bookmarklarınıza oradan ulaşabiliyor olmanız özellikle çok hoş düşünülmüş

    Daha birçok özelliğini ilerleyen günlerde keşfedeceğimizden eminim :)

  25. 25. Hsn
    03 Eyl 2008 02:25

    Evet çok hızlı ama arkadaşlarında söylediği gibi flashla donatılmış bir sayfada donmaktan başka yaptığı birşey yok.

  26. 26. Mehmet ALP
    03 Eyl 2008 02:52

    Bence çok abartılı olmuş tanıtım.Çünkü 1-2 özelliğin dışında google gibi büyük bir firmaya yakışır bir tarayıcı olmamış.
    programlama hakkında orta seviye bilgi sahibi olan herkes bu tür bir tarayıcı yazabilir.
    Tabiki Beta sürüm diyeceksinz ama BETA Sürümde bile bu kadar eksiklik olmamalıydı.Sanki herÅŸey oldu bittiye gelmiÅŸte bir anda çıkarmışlar tarayıcyı…
    En basit örneklerinden biri ie-firefox ve operada sorunsuz gösterilen sitelerim chromede kaymalar gösterdi,Eğer tarayıcının gerçekten tutmasını istiyorlarsa ilk etapta tüm tarayıcılar ile uyumlu özellikler göstermeliydi..
    Veya sitedeyken aşağı doğru sürükleme oku da belirmiyor..
    Parola hatırlatma,kaydetme kısımları..
    flashta sekme direkt donuyor , görev yöneticisinden tarayıcıyı kapatmak zorunda kaldım..
    Åžu an için tek iyi yönü hızlı olması…
    AYrıca adres tamamlama özelliÄŸide çok abartılacak birÅŸey deÄŸil bence…
    Beğendiğim 2 yön; tasarımı ve hızı..

  27. 27. oğuz kaan çağatay kılınç
    03 Eyl 2008 02:57

    @canerdoğan benim beceremediğimi belirtmiştim :) google olunca heyecan yaptım diyebilirim.

    yeni tatları tatmaktan özel bir keyif duyan ben, google’ın bu servisiyle bu keyfi daha bir ayrı duydum.

    kesinlikle bir betadan çok daha fazlası. zaten ÅŸu google’ın beta kavramını henüz çözemedim. sorunsuz gmail bile hala beta…

    http://okck.blogspot.com/2008/.....hrome.html

  28. 28. Adsense
    03 Eyl 2008 02:58

    on numara bir browser olmuş gerçekten, google yine ne yapacagını çok iyi biliyor. bu dinamik tarayıcı çok hoşuma gitti, degiştirdim gitti internet tarayıcımı :)

  29. 29. sercan
    03 Eyl 2008 03:10

    açıkçası kararsız kaldım gerekli mi gereksiz mi konusunda..

  30. 30. program
    03 Eyl 2008 03:17

    3 saatlik kullanım sonucu bende ilk çökmeyi yaşadı. Söylenenlere göre sadece sekme bazında çökme olabileceğiydi. Ama bende bir sekme tüm chromeyi indirdi.

  31. 31. herhangibiri
    03 Eyl 2008 03:38

    Tarayıcıyı kapatırken açık sekmeler varken firefox ve opera gibi ONAY alarak çıkma olayını bulamadım oda bir eksiklik olarak görülüyor.

  32. 32. Kemal
    03 Eyl 2008 03:38

    “Orta seviye programlama bilgisi olan herkes böyle bir tarayıcı yazabilir” demek, afedersiniz en hafif tabiriyle safdilliktir.

    Safari, Midori gibi gezginlerden haberdarsınızdır umarım… Google savunduÄŸumdan deÄŸil ancak, ortadaki emeÄŸe saygı göstermek gerek.

    O zaman; orta seviyeli bir programcı otursun WebKit’i yazsın, diÄŸer orta seviyeli programcı da otursun V8′i yazsın, uzaktaki bir diÄŸer arkadaÅŸ da arayüz tasarlasın, sonra kafa kafaya verip hooop gezgin yapsınlar. Ne güzel deÄŸil mi? Vallahi bir sene içinde biliÅŸim alanında çekilen bütün sıkıntılar çözülür…

  33. 33. yakuter
    03 Eyl 2008 04:09

    @kamil, teşekkür ederim ama uğraşmak da istemiyorum :)

    @Onur Güngör, webkit olayı gözümden kaçmış. Ben onun üzerine bir eğileyim. Teşekkür ederim bilgi için.

  34. 34. Muhammet Sevim
    03 Eyl 2008 05:56

    Daha önceden Safari kullananlar varsa Chrome’un birçok özelliÄŸi bu kiÅŸilere zaten tanıdık gelecektir. Google Chrome’da aynı Apple gibi kullanıcının tarayıcı detaylarına deÄŸil sadece ve sadece içeriÄŸe odaklanmasını istemiÅŸ ki, bunu da baÅŸarmış gibi görünüyor. Benim en çok hoÅŸuma giden noktalar ise;

    - gereksiz alanların (örneğin aşağıdaki durum çubuğunun) sadece gerektiğinde görüntülenmesi.
    - her sekmenin diğerlerinden tamamen bağımsız çalışması; biri donunca bunun diğerine etki etmemesi.
    - gerçekten inanılmaz hızı (safari’den bile hızlı…)
    - küçük tasarım detayları, mesela adres çubuğunda sadece ana domainin öne çıkması, alt sayfaların açık gri gösterilmesi.
    - akıllı download özelliği.
    - ve Safari’nin de altyapısını oluÅŸturan Webkit’i kullanması. Bu konuda XHTML/CSS/JS yorumlamada da çok önlerde olacak.

    Beni ÅŸimdi asıl meraklandıran ise Mac versiyonu. Bakalım Mac ekibi bu hıza yine ulaÅŸabilecek mi, zira Firefox’un son versiyonunda bu baÅŸarılamamıştı… Bekleyip olacakları göreceÄŸiz.

  35. 35. herhangibiri
    03 Eyl 2008 06:24

    Hit sayıcı yani sayaç siteleri tarayıcıyı safari olarak algılıyor.

  36. 36. Mehmet TABUR
    03 Eyl 2008 07:13

    Başlangıç seviyesi için iyi bir browser. Ultra hızlı çalışıyor. Ancak ileri seviye kullanıcılar için (Browser ile yaşayanlar) henüz bir çok özelliği yok. Standart IE kullananlar geçebilirler.
    Ben geçiş yapmayacağım, neden bilmiyorum ama çok bunalttı. Renklerden olabileceğini düşünüyorum. Kısa sürede sayfaları kapatıp mümkün olduğunca kısa sürede browser dan kurtulmayı istedim

  37. 37. hüseyin taşdemir
    03 Eyl 2008 07:51

    Sadece hız bakımından iyi geri kalanı gerçekten çok kötü.. Ben böyle başarısız olabileceğini hiç tahmin etmiyordum. Gerçekten umdugumun çok altında kaldı.

  38. 38. Ali
    03 Eyl 2008 08:25

    bence google gene iyiy bir iş çıkarmış.
    siteler hissedilir derecede hızlı geliyor.

    Browser konusunda da 1 numara olacaklar zannedersem.
    tavsiye ediyorum.

  39. 39. Umut Kazdal
    03 Eyl 2008 09:03

    Chrome’dan teknik olarak cok fazla sey beklememek gerekir. Ayni diger Google aplikasyonlarinda da oldugu gibi. Temelde Mozilla ve Apple motorlarindan yararlanan ve internet sitelerini gezmeye yarayan bu programi Google ileride reklam, Adsense, Adwords, Analytics, Gmail vs gibi diger Google aplikasyonlari ile (ve cok daha fazlasiyla) entegre hale getirecek tabi bu arada bizim internet aliskanliklarimizi da bir bir indekslemeye devam edecektir.

    Yeri gelmisken, beni Opera’dan vazgecirecek bir tarayici ile halen karsilasabilmis degilim.

  40. 40. Mert
    03 Eyl 2008 09:34

    Nasıl telaffuz ediliyor :) ?

  41. 41. Önder EREN
    03 Eyl 2008 10:08

    Çok hızlı olduÄŸu kesin fakat http://tinyurl.com/chrome-dikkat linkindeki habere göre google yine bizden veri toplayacak. Bu gerçek benim hoÅŸuma gitmedi pek. Chrome’un arkasında google olduÄŸu için mutlaka pazardan iyi bir pay alacaktır ama güvenlik konusunda insanların içini rahatlatmazsa bir firefox seviyesine çıkması zor geliyor bana. Tabi mozilla’dan desteÄŸi çekerlerse o zaman mozillanın uÄŸrayacağı kan kaybının ürüne yansıması da dengeleri büyük olasılıkla deÄŸiÅŸtirir (daha da yeni uzatmışlardı anlaÅŸmalarını. google’a akıl sır erdirmek zor ÅŸu aralar)

  42. 42. metin
    03 Eyl 2008 10:16

    cidden yolun çok başında henüz, mouse gesture özelliği olmaması bir eksiklik (operanın default özelliği, firefoxun en çok kullanılan extensionu sonuçta:) rss desteklemesi konusuna katılmıyorum bende google reader kullanıyorum, pc üzerinde çalışacak birşeye ihtiyaç duymuyorum şimdilik. opera kullandığım halde henüz hiç rss ekleme ihtiyacı duymadım. menüler fazla sade.

    bence 6 aya tadından yenmez bir tarayıcı olacaktır. betası için oldukça iyi gözüküyor. şimid kullanırmıyım, mouse gesture olana kadar ı ııh :)

  43. 43. uygun
    03 Eyl 2008 10:44

    Öncelikle bir yazılımcı olarak kendi yaptığım web stelerini kontrol ettim. Firefox’ da çalışan tüm sitelerim düzgün bir ÅŸekilde çalıştı. Ardından haber sitelerine girdim gayet güzel açıldı.

    Olumsuz yorum yapan arkadaşlar nedenini de yazarsa bizde öğrenmiş oluruz.

    Gözüme çarpan noktalar şunlar:

    1-CTRL+Shift+N ile açılan ve izleyici yazılımlardan sizi koruyan özelliği gayet güzel geldi bana
    2-adres çuÄŸuÄŸuna tanımlı arama motorları için örneÄŸin “search google:aranacak kelime” yazarak arama yapılabiliyor.
    3-rss linklerini göstermemesi büyük eksklik
    4-Ctrl+F ile yatığımız aramalarda kaydırma çıbığunda işaretleme yapması diğer ince bir nokta.
    5-Görev yönetici özelliği büyük bir yenilik
    6-Adres çubuğunun Firefox gibi aramaözellikli olması gayet güzel
    7-Farklı bir indirme yöneticisi var. Alışmak gerekecek

    Sonuç, kullanılabilir. Firefox’a rakipolabilmesi için firefoxda çok kullanılan eklentilerin aynı ÅŸeklde benzerlerinin yazılması önemli.

  44. 44. Erol Kabadayı
    03 Eyl 2008 11:06

    Yeni tarayıcı hakkında konuşurken 2 farklı bakış açısı gerekiyor.

    - Tarayıcı uygulamaları geliştiren kişilere sunulan geliştirme ortamı,

    - Ve geliştirici olmayan kullanıcılara sunulan deneyim. (buna tarayıcıları iş dışında kullandıkları zamanlarda geliştiriciler de dahildir)

    Chrome’u birinci açıdan deÄŸerlendirmek için henüz çok erken. Tarayıcı uygulamaları geliÅŸtiren herkes çok iyi bilir ki Firefox’un yeri bir baÅŸkadır. Sadece firefox ile çalışırken kodun tam anlamıyla kontrolünüzde olduÄŸunu hissedersiniz. DiÄŸer tarayıcılar da ise her an ipler elden kaçacakmış gibidir. Firefox bize sunduÄŸu 3. parti eklentiler sayesinde harika bir geliÅŸtirme deneyimi sunar. Ama bunu Chrome’den hemen beklemek haksızlık olur. Chrome google’in erken yayınlama-sık güncelleme politikasının güzel bir örneÄŸi. Zaten resmi bloglarında da bahsettikleri gibi inÅŸaat henüz bitmedi katları çıkmaya devam ediyorlar.

    İkinci açıdan ise ben oldukça memnun kaldım. Herkesin farklı beklentileri vardır ama kendime “normal bir kullanıcı olarak ben bir tarayıcıdan ne beklerim” diye sorduÄŸumda :

    - Hızlı olması,
    - Sık sık çökmemesi, çökerse de kaldığım yerden devam etmemi sağlaması,
    - Yazı fontlarını ve renkleri temiz göstermesi,
    - Olası hatalarımın önüne geçebilmesi (mesela, bir çok sekme açılıyken pencereyi kapatmak istediğimde beni uyarması, en azından ayarlarda böyle bir seçenek sunması)
    - Eklentilerle geniÅŸletilebilmesi,
    - İyi bir indirme yöneticisine sahip olması,
    - Adres satırına girdiÄŸim kelimeleri anında google’da arattırması ve sonuçları göstermesi (safari bunu yapmıyor)
    - ctrl+enter’e basınca yazdığım adresin başına http://www. sonuna .com eklemesi (safari bunu da yapmıyor beni deli ediyor mesela)

    Tekrar teknik açıdan değerlendirirsek:

    Göze çarpan en büyük yenilik, c++ ile yazdıkları yeni javascript motoru V8. Javascript dosyalarının boyutlarının giderek arttığı şu günlerde bu gelişmenin ne anlama geldiğini ve ne kadar kıymetli olduğunu biliyorum.

    İkinci olarak her bir sekmeye, diÄŸer sekmelerden tamamen izole edilmiÅŸ ayrı bir yaÅŸam alanı saÄŸlamışlar. Windows kullananlar bunu “görev yöneticisi” ni kullanarak gözlemleyebilirler. Chrome’de açık her bir sekme için ayrı bir process görebilirsiniz. Bu izolasyon; her bir sekmenin iÅŸletim sistemince daha iyi yönetilebilmesini saÄŸladığı için yaşın yanında kuru da yanmayacak. Sadece yaramazlık yapan sekmenin kulağını çekeceÄŸiz ve her ÅŸey düzelecek.

    Bir de hoşuma giden private browsing özelliği. Gezdiğimiz sitenin tarayıcı geçmişinde görüntülenmesini istemediğimiz zamanlarda bunu kullanabiliriz. İş yerlerinde bu özelliği hep açık olmalı :)

    İşletim sistemi pazarında yeni bir geliÅŸme olmadığı sürece IE liderliÄŸini sürdürecektir. Ama neden olmasın…

    Yani, Google’dır ne yapsa yeridir :)

  45. 45. Yasin IÅžIK
    03 Eyl 2008 11:30

    @Mert; Krom diye herhalde :-)

  46. 46. Reklamcılık
    03 Eyl 2008 12:32

    Umarım Google şirketinin eski programlarının akibetine uğramaz, birçok program çıkarıldı ancak geliştirilme sürecine devam edilmedi,umarım buda yarıda kalmaz ve sürekli güncellenerek belirli bir noktaya getirilebilir. Bazen geliştirmeye devam etmekte yetmiyor tutmayınca tutmuyor. (bknz. Picasa 3.0)

    Bu arada tarayıcıda kullanılan veriler arama sonuçlarının iyileştirilmesi açısından olumlu olur kanısındayım.

  47. 47. Senel
    03 Eyl 2008 12:36

    Bugün biraz aktif kullanacağım ondan sonra karar veririm, ama Firefox farklı bir browser aliskanlıkları bırakmak kolay olmaz.

  48. 48. Adiyos Amigos
    03 Eyl 2008 13:03

    @Mehmet ALP
    “programlama hakkında orta seviye bilgi sahibi olan herkes bu tür bir tarayıcı yazabilir.” demiÅŸ bende kendisine
    “hadi ordan” demek istiyorum. Programlama hakkında orta seviye bilgi sahibi olan bir insan bu iÅŸin önünde saygıyla eÄŸilir ki buradan senin programayla ilgili hiç bilgi sahibi olmadığın sonucunu çıkarıyorum.
    Açık kaynak kodlu bu alet, aç bak bakalım kodlarını yüzde kaçını oturup kendi başına yazabileceksin, yoksa harcanma buralarda, git google’a baÅŸ mühendis olarak girersin anında.

  49. 49. Hamza
    03 Eyl 2008 13:35

    başka bir pencerede açılması negatif yanı

  50. 50. Umut Akyol
    03 Eyl 2008 13:36

    Bunlar Firefox’la kanka deÄŸiller miydi en son… Hımmm?

  51. 51. Bohemian
    03 Eyl 2008 14:02

    Google’ın ismi bile buraya 45 yorum (ÅŸimdilik) yapmaya yetmiÅŸ gibi.Piyasada o kadar çok tarayıcı varki bu Google’ın kunta kinte’sinden çok daha iyi birçoÄŸu.

  52. 52. Taci Yalçın
    03 Eyl 2008 16:25

    İlk planda Firefox’u bırakıp Chrome’a geçmek için hiçbir neden göremedim. Tamam, elbette hızlı ama internet baÄŸlantı hızları iyi olan kullanıcılar için Firefox’un hızı da çekilmez, dayanılmaz derecede yavaÅŸ deÄŸil. Ben gayet memnunum Firefox’tan. Haa, ilerde ne olur, elbette bilemeyiz.

  53. 53. Yucel Eroglu
    03 Eyl 2008 16:28

    Firefox kullanıcılarını bölme ihtimaline karşın;
    Google’da kendi eksiklerinin farkındadır ve bunları en kısa süre içerisinde düzelticektir, bundan hiç bir şüphem yok.
    Tek dileğim şu İnternet Explorer belasının kullanıcı sayısının düşürmesi. Eğer pazarda birilerinin pastasını bölecekse ümit ediyorum bu İE olur.

  54. 54. Mehmet TABUR
    03 Eyl 2008 16:44

    Başlangıç seviyesi için iyi bir browser. Ultra hızlı çalışıyor. Ancak ileri seviye kullanıcılar için (Browser ile yaşayanlar) henüz bir çok özelliği yok. Standart IE kullananlar geçebilirler.
    Ben geçiÅŸ yapmayacağım, neden bilmiyorum ama çok bunalttı. Renklerden olabileceÄŸini düşünüyorum. Kısa sürede sayfaları kapatıp mümkün olduÄŸunca kısa sürede browser dan kurtulmayı istedim…

  55. 55. HMERT
    03 Eyl 2008 17:39

    Chrome çakma bir OPERA’dır!

  56. 56. Taha İpek
    03 Eyl 2008 17:44

    Yakuter’e mail yoluyla dikkatim çekenleri atmıştım açıkçası burayı görmemiÅŸtim =) daha detaylı bir inceleme yapacağını dşünmüştüm fakat bu yazıyı vs okuduÄŸumda gerek kalmadı =D benimde test etme ÅŸansım oldu çokfazla detaya inmesemde dikkat çekici noktaları var. @Yakuter e attığım maili burayada yazıyorum.

    Benim Gördüklerim ;
    Css 2.0 da tek sorun olarak (yakuter.com üst menü hover olayı) div boyutlandırmada sanırsam sorun var.

    Sistem css e daha çok yoğunlaşmış açıkçası, HTML de siteler alt üst oluyor(Fire,IE,Opera da sorun olmayan siteler CHrome de alt üst oluyor.)

    form özellikleri eklenmiş ekstra olarak. textarea larda oarantez tamamlama gibi. textarea boyu uzatma gibi ama bundada css te divlerin arkasında kalıyor çok uzatıldığında.

    Chrome Araç Çubuğu google dan otomatik aramayla veri çekiyor yakut yazsan bile yakuter.com u getiriyor bu avantajı var.

    Yeni Gizli Sekme,pencere Olayı var. Makina cookie, Sayfaları Önbellekleme gibi olayları yapmadan siteye gizliden bağlanıyor. Girdiğimizi kimse bilmiyor. yalnızca siteden indirilen dosya ve yer imlerine eklediğimizde anlaşılabiliyor.

    Sayfa Kaynak Kodları Editör tarzında firefox a çok benziyor o yönden. tek farkı url belirlediğimiz yerlere link veriyor.

    Extra olarak güzel yanı FireFox tada üst sekmelerde olduğu gibi son girilen sayfalı ana sayfada resimleriyle birlikte görebiliyoruz.

    herzamanki gibi yine meşhur sekme olayı var. Son kapatılan sekmeler, yeni sekme gibi..

    yer İmleri ni Sanki FireFox ve İE ninkini birleştirmiş aynısını koymuş oraya öyle geldi bana.

    Birde Şüphelendiğim Sistem çalışmasına bakarsam IE alt yapısını kullanıyor gibi gelyor açıkçası çok benzettim.

    Eksik Olarak Mouse Orta top ta basıp sayfayı aşşağı yukarı gezebiliyoruz ama bu Chrome yok. O yönden isyanlardayım =D

    Benim gördüklerim, ekstralarım, dikkatimi çekenler bunlar =)

    Kullanmaya değermi yada artık Opera FireFox IE Safari Yanlarına Birde CHROME yi ekleyip birde siteyi bu tarayıcıda mı test etmek lazım =)

  57. 57. Meriç Kara
    03 Eyl 2008 18:16

    @atalay; youtube proxy’si yaklaşık iki yıldır kurulu bir public proxy, Google kendisi kurmamış yani o servisi…

    Ben oldukça baÅŸarısız buldum Google Chrome’u, Google Fanboy’lar hiç gücenmesinler, bu “hızlı açılma”, ve daha bir çok ÅŸeyi biz Apple Safari ile zaten bıdır bıdır yapıyorduk, Opera’yla da… Bence Chrome’a çılgıncasına sarılmadan önce, Apple’ın WebKit için geliÅŸtirdiÄŸi Javascript motorunu public etmesini bekleyin derim. Ha bir de, “nereden kopyalandığını” görmek için bir zahmet http://apple.com/safari adresine uÄŸrayıp Safari yükleyin derim…

  58. 58. Senel
    03 Eyl 2008 19:37

    Firefox’dan %30 civarı daha fazla bellek yiyor, ayrıca bu zımbırtıyı kurduÄŸumdan beri zaman zaman pcde donmalar yasadım düne kadar böyle seyler yoktu.

    Tabi bunlar benim yasadigim sorunlar baskalarında olmayabilir.

  59. 59. osman
    03 Eyl 2008 19:50

    Task Manager’da baktım ÅŸimdi açtığım her tab için bir chrome.exe çalışmaya baÅŸlıyor. Toplamda 4 tab var ama 6 tane chrome.exe çalışıyor. Hepsinin toplam kullandığı ram miktarı 140 mb dan fazla. Çok fazla tab menü açıp siteleri dolaşırken bu biraz sorun olabilir.

  60. 60. osman
    03 Eyl 2008 19:51

    Google Toolbar ekleyemiyoruz :(

  61. 61. Volkan Şentürk
    03 Eyl 2008 22:32

    0.2 versiyonunda bu kadar hızlı ve iyiyse 7.0 versiyonunda kimbilir ne olur :) mozilla firefox internet explorer a kafa tutabildiyse Chrome a çok güzel bir cevap vericeğine eminim . Rekabet her zaman bizim lehimizedir.

  62. 62. ali
    03 Eyl 2008 22:46

    “ctrl+f” ile sayfada kelime bulma özelliÄŸini denediniz mi?
    tek kelime ile bir harika!

  63. 63. Çağatay Kıyıcı
    03 Eyl 2008 23:42

    Firefox ile Chrome aslında rekabet etsin diye planlanmadı bence. Chrome için piyasaya verdikleri çizgi romana bakılırsa chrome açık kaynak kodlu olduÄŸu gibi pek çok önemli bileÅŸeni de bağımsız olarak alınıp baÅŸka opensource projelerinde kullanılabiliyor. OlabildiÄŸince yazılımcı dostu mesajlar vermeye çalışmıllar burada. Bence Google firefox ile çatışmıyor. Firefox’a doÄŸrudan müdahale edemeyeceÄŸi için kendi browserını yapıyor, iyi ve beÄŸenilen bir ÅŸey oluÅŸturduÄŸu takdirde bu rahatlıkla firefoxcular tarafından alınıp kullanılabilir. Ayrıca baÅŸka browsercılar da bu bileÅŸenleri alıp hızlı ve güvenilir browserlar üretebilirler. Google bu browser bolluÄŸunu da desteklemek istiyor bir yandan.

  64. 64. levent akinti
    04 Eyl 2008 00:33

    Ben linux versiyonunu bekliyorum test etme şansı bulamadım hala :) google biraz windows kullanıcılarını hedeflemiş gibi gözüküyor bu tarayıcıda.

  65. 65. Raif
    04 Eyl 2008 00:59

    hoş güzel google mutlaka bunun üstesinden gelir veya gelmeye çalışır. peki bu tarayıcı neyin işaret olabilir sizce ?

  66. 66. mehmet
    04 Eyl 2008 04:09

    Benim pc dede donmalar var. Şuan sildim düzeldi.

  67. 67. Turgut
    04 Eyl 2008 07:03

    Birçok özelliÄŸi güzel fakat Javascripti o kadar övmelerine raÄŸmen Facebook’ta bir uygulamaya izin verememek ya da tanıyor olabileceÄŸimiz kiÅŸiler kısmından bir arkadaÅŸ ekleyememek çok garip (:

  68. 68. Gökhan
    04 Eyl 2008 09:25

    Merhaba arkadaÅŸlar;

    Gerçekten çok hızlı tarayıcı ve gayette başarılı ilk sürüm olduğu halde Google yavaş yavaş kendi işletim sistemini çıkaracak bence ilk önce uygulamalar geliştirip ne tarz sorunlar olacağını inceliyor ve takip ediyor.

    Kanımca Microsoft’a karşı iÅŸletim sistemi geliÅŸtiriyorlar ve en çok kullanılan uygulamalar ile herhangi bir sorunla karşılaÅŸmamak için tecrübe ediniyorlar.

  69. 69. BoÅŸver
    04 Eyl 2008 10:13

    Arkadaşlar ben bunu denedim.Kullanmıyorum.Crimson Warfare adlı oyunu IE açarken bu açamadı.Flash benim hayatım.Hatalar düzeltilip tam sürüm çıkınca kullanacağım.

  70. 70. Tuncay Tuncer
    04 Eyl 2008 14:43

    Biraz daha zamanı var… Yine de ilk izlenim güzel.. Ben beÄŸendiÄŸimi söyleyebilirim…

  71. 71. site bekçisi
    04 Eyl 2008 15:43

    Çok güzel çok hoş ama site ziyaret istatistiklerinde chrome diye bir tarayıcı gözükmüyor. google analyticste QFPWFMEBXV, TRFHHJUWQ gibi tarayıcı isimleri görüyorum. Acaba bu kodlar her bir chrome kullanıcısının ayrı bir kodu olduğunu mu gösterir ve çok fena takip mi ediliyoruz?

  72. 72. cumhur onat
    04 Eyl 2008 16:14

    @site bekçisi

    Takip edildiÄŸimiz doÄŸru ama tahmin ettiÄŸiniz ÅŸekilde deÄŸil.
    Herhangi bir sniffer ile trafiÄŸi inceleyecek olursanız tarayıcının user-agent olarak “Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/525.13 (KHTML, like Gecko) Chrome/0.2.149.27 Safari/525.13″ e benzer bir string gönderdiÄŸini görebilirsiniz.
    Chrome’un web sitesi sunucusuna gönderdiÄŸi http standartında mevcut olan bu headerların yanında bir de google sunucularına otomatik tamamlama iÅŸlevi altında gönderdiÄŸi bazı veriler var ki asıl mahremiyeti zedeleyebilecek ÅŸeylerin bu verilerde yer aldığını düşünüyorum.
    Şöyle ki siz ziyaret etmek istediÄŸiniz bir sitenin adresini yazarken google tabii ki herkesten gizli geliÅŸtirmiÅŸ olduÄŸu beyin dalgalarını monitörden ölçme yoluyla zihin okuma gibi bir ÅŸey yapmak yerine; adresin yazmış olduÄŸunuz yarım kısmını siz henüz “enter” tuÅŸuna bile basmadan kendi sunucularına göndermekte. Google bazı güvenilir kaynaklarda yazıldığına göre bu verilerin %2 lik bir dilimini kullanıcı IP’siyle birlikte istatistiksel amaçla(!) saklamaktaymış.
    Arama motorunda kişiselleştirilmiş arama sonuçları sayesinde tıkladığınız web sitelerini, google analytics ile sitenizi ziyaret edenlerin verilerini, gmailden gönderdiğiniz ve aldığınız mailleri takip eden google şimdi işin boyutunu biraz daha büyütüp ziyaret ettiğiniz, ziyaret etmek üzere olduğunuz ve hatta çeşitli teknik problemlerden dolayı ziyaret bile edemedediğiniz sayfaların izini sürmekte.
    “big brother is watching you”

  73. 73. önder
    04 Eyl 2008 23:00

    Başlangıç için hiçte fena değil. Hatta bazı özellikleri beni çok etkiledi. Yeni sürümleri daha da güzel olacağı kesin.

  74. 74. Levent
    05 Eyl 2008 06:20

    Vakti zamanında “Google, Maxthon’un 1 milyon $’lık hissesini satın aldı” ÅŸeklinde haberler çıkmıştı. (bunun altında Çin pazarıyla ilgili ÅŸeyler var şüphesiz) Google’ın bir browser çıkardığını gördüğümde “acaba bu Maxthon mu?” diye heyecan yaptım ama maalesef öyle olmamış. Oysa Maxthon’u alıp üzerine kendilerine has o özellikleri de ekleyip piyasaya sürmüş olsalardı eminim ki bir çok kimse direkt bu browser’a geçiÅŸ yapardı.

    Bu bir yana, bu denli özellik yoksunu bir browser’ın piyasaya sürülmesi bana mantıksız geliyor açıkçası. “Ama daha ilk sürüm bu” bahanesi bile benim gözümde bunun yanlışlığını yokedemiyor. Zira küçük bir firmadan bahsetmiyoruz; elinde tüm imkanları olan, insanların da desteÄŸini arkasına almış bir dünya devi kendileri.

    Bunu Google yerine bir baÅŸka firma çıkarmış olsaydı, ÅŸuan Chroma’a “baÅŸarılı” diyen hiçkimse yine aynı görüşte olmayacaktı, buna da eminim.

  75. 75. Muhammet ÜNAL
    05 Eyl 2008 10:56

    @atalayın bahsettiÄŸi bu yöntem ürünün türkiyede pazarlama stratejisi olabileceÄŸini düşünüyorum, chrome’u inceledim gerçekten beÄŸendim yani çok doÄŸru ÅŸeyler yapmışlar, fakat firefox daki gibi eklentiler bölümünün olmasını isterim, html kodları parse ederken görüntü hızlı ve çok az sorunlu

    iyi ürün çıkartmışlar.

  76. 76. Muhammet ÜNAL
    05 Eyl 2008 10:58

    Tabi birde şu açıdan değerlendirmek lazım google gibi ürünlerinin tamamına yakını browser kullanan bir firma için browsersız kalmak ne kadar doğruydu bence yanlıştı ve google akıllı bir hamleyle bi alanada el atmış oldu.

    O browserlar neler sağlayacağını hangi servislerini destekleyeceğini gelecekte göreceğiz.

  77. 77. Yasin IÅžIK
    05 Eyl 2008 12:15

    Google Chrome çıkışından 48 saat bile geçmeden %3 pazar payına ulaşmış ve operayı bile geçmiş durumda. http://getclicky.com/global-marketshare-statistics

  78. 78. Raif
    06 Eyl 2008 15:23

    Önder EREN : diğerleri bizden veri toplamıyor mu yani firefox ve ei. topluyor ne farkeder. komşuya kız vermeyeceksinde başka köye mi vereceksin :)

  79. 79. Raif
    06 Eyl 2008 19:24

    Ayrıca yorum yapan bazı arkadaşlar reklam yapma çabası içerisinde sanırım :)

    http://www.yozgat.gen.tr/modules/rss/rss.php

  80. 80. Cello
    06 Eyl 2008 23:41

    Ben de şöyle bir haber gördüm ilginizi çekebilir http://yahoyt.com/h/2065/chrome-mobilize-oluyor :)

  81. 81. Raif
    07 Eyl 2008 14:21

    birde şöyle bir haber var http://blog.statcounter.com/20.....os-losing/

  82. 82. Yasin IÅžIK
    08 Eyl 2008 10:16

    @Raif;
    reklamla alakası yok dostum otomatik tanımlamadan öyle gelmiş. ;-)

  83. 83. amarat
    10 Eyl 2008 11:07

    http://piyasanet.hurriyet.com.tr/c/popticker.asp

    buradaki sayfa açılmıyor ayrıca bir eklenti mi yüklememiz lazım ?

    Teşekkürler

Yorum Yazın

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2006-2008 Arda Kutsal
60 queries. 1.109 seconds.